×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اشاره به دو دسته اعتبار تملک دارایی و بخش دیگر سرمایه‌گذاری اظهار داشت: ما برای تحقق هر دو نیاز به تلاش داریم.

وی در رابطه با تملک دارایی گفت: با توجه به اعتبارات و اقتضائات درآمدی دولت تاکنون مازندران به‌نسبت سایر استان‌ها وضعیت خوبی داشته و ضریب برخورداری مازندران از خزانه تقریباً حدود یک درصد اضافه شده و از ۳/۳ به ۴.۵ درصد در بودجه استانی و از ۲.۶ به ۴.۳ درصد در بودجه ملی رسیده است.

فلاح با اشاره به خسارت مرکبات و سرمای بی‌سابقه آذر ماه امسال نسبت به چندین دهه گذشته، گفت: ما در کوتاه‌ترین مدت، مصوبه هیئت دولت را گرفته‌ایم اما باید تلاش شود که همان مصوبه سریع‌تر به استان ابلاغ شود، چرا که ۲۰۰ میلیارد تومان می‌تواند بخشی از مشکلات را رفع کند.

وی در رابطه با بودجه سفر گفت: مصوبه صد میلیارد تومان بوده که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که مسیر چالوس تا رامسر در حال انجام است و امیدواریم با ابلاغ ۲۰ میلیارد باقی‌مانده، کمربندی محمودآباد و نور نیز انجام شود.

استانداربا بیان اینکه در رابطه با پسماند با مشکلی جدی مواجه‌ایم، افزود: پیگیری‌های لازم در حال انجام است و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای زباله سوز مرکز استان گرفتیم و امیدواریم این زباله‌سوز تا اواسط سال ۹۶ اتمام شود و قول زباله‌سوز نوشهر هم گرفته شده و برای بهبود شرایط برای نور یک و نیم میلیارد تومان، تنکابن هفت میلیارد تومان، بابل سه میلیارد تومان اعتبار گرفته‌ایم.

وی افزود: سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و این بخش نیز به میزان سود و درآمد توجه دارد و نیازمند پیگیری است.

فلاح در رابطه با سدهای استان گفت: تنها ۱۰ درصد آب‌های روان استان را تاکنون مهار کرده‌ایم و اگر سد هراز شروع شود به تنهایی ۲۳ درصد افزایش خواهد یافت و فاینانس این پروژه ۴۴۰ میلیون دلار اعتبار دارد که با چینی‌ها وارد مذاکره شده‌ایم و ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی استان هم بهبود خواهد یافت و سد گلورد نیز تا اوایل سال آینده آب‌گیری خواهد شد.

وی با توجه به دو انتخابات پیش رو برحضور حداکثری، قانون‌مداری و تلاش در جهت ایجاد فضای رقابت مناسب برای انتخابات تأکید کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false