×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال : انوشیروان حاجیان استاد دانشگاه فرهنگیان ؛ برنامه ریزی آموزشی واقتصاد آموزش وپرورش با بیان این مطلب که هدف اصلی جامعه ما آموزش علمی از پیش دبستانی تا تمام دوران زندگی است گفت : دوستان ما می پذیرند که امروزه آموزش وپرورش هم هدف توسعه وهم از طریق آن ، زمینه ساز ،تعالی کلیه عواملی است که میتواند  جنبه های مورد نیاز زندگی بشری را به درجه وثیق  ،ارتقا دهد.

حاجیان عنوان کرد: بدیهی  است در این میان استفاده از روشهای علمی مناسب واصلاح وارتقای ان روشها وبرخورداری از تقسیم علوم  گوناگون از جمله علوم دقیقه ،علوم پایه،علوم انسانی ،ریاضیات ،علوم تجربی میتواند تاثیر بسزایی را ایجاد نماید اما استفاده از تخصص وتقسیم علم واستفاده از دانش میان رشته ای در درون اموزش وپرورش منجر به شکل گیری فلسفه اموزش وپرورش وتنطیم مقصودی میشود که هر نظام تعلیم وتربیت در هدف خود ان را مراد میکند.

دبیر اسبق وعضو شورای تحقیقات مازندران گفت : روشن است در سیستم های تعلیم وتربیت مدرن درک پژوهشی از انسان در سنینن گوناگون واستفاده از قابلیت های کلینیکی وپرورش معلمان آگاه و آموزشهای بهینه وسود جستن از تخصص در رشته های گوناگون روانشناسی ،طراحی آموزشی،سنجش واندازه گیری،محتوی آموزش وتحلیل آن ،هنردر ابعاد وسیع کلمه ،استفاده از مطالعات تطبیقی  وغیره میتواند فضای بدوی یادگیری معرفت شناسایانه اثبات گرایانه را به بالندگی  ومتد سازنده گرایی و البته در حد دریافت نقد ، ارتقا وحتی فضا های جدیدتری که لازمه تحقیقات اجتناب ناپذیر باشد را تحقق بخشد.

استاد دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: بدیهی است حصول به آزاد اندیشی وتفکر منطقی  ،حفط پروسه ای است که قبل از آن به خرد گرایی وعقلانیت منتهی میشود واین مهم با تعاطی عوامل مختلف وشکل گیری نوعی از فرهنگ  میشود که با لحاظ نرخ ترجیح زمانی ومدخلیت رهبران فرهمند ونخبگان بصیر قابلیت  ظهور دارد لذا به همین جهت است که بخش های مختلف آمو زش وپرورش در دنیای مترقی ، فوق العاده تخصصی وبه همین جهت بسیار گران قیمت میباشد .

عضو شورای تحقیقات مازندران یادآور شد ؛ بی جهت نیست که کشورهایی که راه توسعه را از طریق سرمایه گذاری مدیریت شده نیروی انسانی شروع کرده اند پیوسته به علم سازماندهی از جمله قوام بخشی سازمان معلمی ،حرفه ای کردن امور،بانک به روز رسانی شده معلما ن ،ارتباط با سایر سازمانهای مشابه در سایر کشورها وتبادل تجارب به نحوی که لازمه این مهم هست مساعی جمیله ای را بکار گرفته اند.

حاجیان گفت : امروزه  تلاش ،تلاش گران تعلیم وتربیت از طریق علمی وبا روش های پژوهشی بگونه ای سامان یابد که فراگیران ما به همراه برنامه ریزان به این باور برسند که آموزش علمی با کمترین فایت اوقات از پیش دبستانی تا تمام دوران زندگی همراه با دلالت های علم مدارانه هدف اصلی جامعه ما ست واین چه گرانبها ارثیه است هم تجدید پذیر هم متبرک.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false