×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال به نقل از خبرگزاری تسنیم : استان مازندران دارای قابلیت‌های بکر صنعتی و تولیدی فراوان است که یکی از این واحدها کارخانه تولید انحصاری چاپ اسکناس کشور بوده که نمونه بارزی از خودکفایی صنعتی در خطه شمال محسوب می‌شود.

واحد تولیدی تکاپ مازندران به عنوان تنها کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار، کاغذ اسکناس، چک، صفحات پاسپورت، کاغذ شناسنامه در سطح کشور نمونه بارز خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی است.

شاید باور برخی‌ها این باشد که اسکناس‌های موجود در کشور در خارج تهیه و چاپ می‌شود اما باید با افتخار گفت که کاغذ همه اسکناس‌های ملی که در سطح کشور در گردش است به دست توانای ایرانی و در یک واحد مهم صنعتی در مازندران تولید می‌شود.

از سال‌ها پیش مسئولان اقتصادی کشور با بررسی‌هایی که داشتند به این نتیجه رسیدند که کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار باید در کشور تاسیس شود چرا که این امر می‌تواند صرفه جویی‌های پرشماری را برای کشور به ارمغان داشته باشد.

این واحد تولیدی در مازندران تاسیس و در دوران فعالیت خود تا این لحظه نشان داد که هیچ چیزی به لحاظ مسائل امنیتی، فنی، صنعتی  و تکنولوژی از رقبای خارجی خود کم ندارد و حتی امکان خدمات در برهه فعلی به کشورهای همسایه را نیز دارد.

قطع وابستگی به خارج در صنعت چاپ کاغذ اسکناس

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت:  اجرای طرح تاسیس کارخانه تولید کاغذ‌های اسکناس توانست خودکفایی صنعتی و قطع وابستگی به خارج را برای صنعت ایران به ارمغان بیاورد.

وی تصریح کرد: بهره‌وری از امکانات و منابع داخلی، صرفه‌جویی ارزی، امنیت تولید اوراق بهادار و اسکناس‌های رایج و ایجاد اشتغال مولد از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۲۰ نفر در این کارخانه اشتغال داشته که این مهم نشان دهنده اهمیت این کارخانه در کنار بسیاری از مسائل اقتصادی که برای کشور در پی داشته در حوزه اشتغال است.

واحد تولیدی تکاب در زمینی به مساحت ۳۲۴ هزار مترمربع  در شهرستان آمل و در حد فاصل جاده آمل به سمت چمستان واقع شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false