×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال و به نقل از روابط عمومی انتقال خون مازندران ، دکتر ذوالفقار تقوی مدیر کل انتقال خون استان مازندران با دکتر هادی ابراهیمی مدیرکل صدا و سیما استان دیدار و از فعالیت‌های این مرکز در ترویج فرهنگ اهدای خون و پلاسما ی بهبود یافتگان کووید ۱۹ در شرایط کرونایی تقدیر کرد.

وی فعالیت صدا و سیما را در بخش فراخوان بهبود یافتگان کووید ۱۹ برای اهدای پلاسما قابل تحسین دانست و افزود: درمدت یک ماهه توانستیم ۲۰۰ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کرونا دریافت کنیم و برای کمک به بیماران کرونایی در اختیار مراکز درمانی قرار دهیم .

دکترذوالفقار تقوی به شاخص و آمار اهدای خون در مازندران اشاره کرد و گفت : استان مازندران به لحاظ آماری از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است ، اما تلاش بر این است با برنامه ریزی هدفمند کوتاه مدت و بلند مدت ونقش موثر صدا و سیما این شاخص ها را ارتقا دهیم.

 

 

وی همچنین یکی از دغدغه های مهم انتقال خون را مشارکت اندک بانوان در اهدای خون بر شمرد و با توجه به نقش مهم و تاثیر گذار بانوان در خانواده ، ارتقاء شاخص اهدای خون بانوان را از اهداف بلند مدت خود ذکر کرد.

مدیرکل انتقال خون استان افزود: به دلیل گرایش کمتر بانوان به رفتارهای پرخطر و توجه بیشتر به داشتن زندگی سالم، خون اهدایی بانوان از سالم ترین منابع خونی است .

دکتر ذوالفقار تقوی ابراز امیدواری کرد : با همکاری صدا و سیما و اصحاب رسانه بتوانیم در آینده نزدیک شاهد حضور گسترده بانوان در عرصه اهدای خون باشیم .

در ادامه دکتر هادی ابراهیمی مدیرکل صداوسیما نیز در این دیدار از خدمات مطلوب انتقال خون استان در حوزه تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز مراکز درمانی تشکر کرد و اظهار داشت: صدا و سیما با تمام قوا آماده خدمت است و در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون و پلاسما ، همکاری همه جانبه ای با انتقال خون خواهد داشت .

در پایان این دیدار مدیر کل انتقال خون مازندران با اهدای لوح از مدیرکل صدا و سیما تقدیر کرد .

گفتنی است : مدیرکل انتقال خون مازندران به اتفاق هیات همراه بمناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در واحد خبر صداو سیما نیز حضور یافت و ضمن تبریک روز خبرنگار با اهدای هدایا از خدمات و فعالیت های این بخش در عرصه اطلاع رسانی اهدای خون به ویژه در ایام کرونایی تشکر کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false