×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ بیمه آسیا با سرمایه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی می رود تا سهم نگهداری خود را از ریسک های صنعت بیمه افزایش دهد که هرچند که این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت صورت می گیرد و نقدینگی جدیدی به شرکت وارد نشده است اما بیمه آسیا با این برنامه مالی به باشگاه هزارتایی های صنعت ورود خواهد کرد.

افزایش ۱۰۰۵ درصدی سرمایه بیمه آسیا جایگاه این شرکت را از نظر سرمایه به دومین شرکت بیمه ای کشور ارتقا خواهد داد.

افزایش سرمایه در کنار برنامه ریزی مالی آینده حساسی را برای بیمه آسیا رقم خواهد زد. بنابراین به نظر می رسد که بیمه آسیا با این افزایش سرمایه باید نقاط شفاف و معینی را برای بودجه بندی سرمایه ای خود ترسیم کند.

در شش ماهه ابتدای امسال بازارسرمایه زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری شرکت های فعال در بورس فراهم کرد. بیمه آسیا هم به واسطه سرمایه گذاری ها در این بعد با رشد قابل ملاحظه ای رو به رو شد و هم ارزش سهام این شرکت در این شرایط با تغییرات مواجه شد.

مسلما بیمه آسیا با چنین افزایش سرمایه ای رشد قابل توجهی را در برنامه های مالی خود تدارک دیده است که این رشد در کنار عملیات سرمایه گذاری و فنی متناسب می تواند زمینه های افزایش ارزش بازار حقوق صاحبان سهام را پدید آورد.

موضوع مهم در افق برنامه ریزی مالی بیمه آسیا رویدادهای مالی برنامه ریزی شده پس از این فرآیند است. یکی از فرضیه ها در این زمینه ورود بیمه آسیا در بازار قبولی اتکایی است که می تواند این شرکت را در سطح بازیگران مطرح داخلی قرار دهد. البته این فرضیه در گزارش توجیهی افزایش سرمایه بیمه آسیا نیز مورد تاکید قرار گرفته است.بنابراین به نظر می رسد بیمه آسیا می خواهد سهم بازار خود در این بخش را احیا کند.

آسیا هدف از این افزایش سرمایه را رعایت الزامات بیمه مرکزی مبنی بر کاهش نسبت حق بیمه سهم نگهداری به حقوق صاحبان سهام به کمتر از ۳۰۰ درصد جهت رعایت مقررات فوق الذکر و پذیرش سهم نگهداری بالاتر و قبولی اتکایی بیشتر از داخل عنوان کرده است. البته مذاکره با بیمه گران بزرگ پتروشیمی و نفتی از دیگر رویکردهای این افزایش سرمایه است که به نظر می رسد بیمه آسیا باید در زمینه فراهم آوری مقدمات این رویکرد قوی در این سلسله از فعالیت بیشتر مورد نظر قرار دهد.

موضوع افزایش سرمایه شرکت های بیمه با توجه به ارزش فعلی نرخ دلار در روزهای گذشته یکی از مسائل مهم روز بوده است.

دولت در سال آینده دلار را در قانون بودجه با نرخ ۱۱ هزارو ۵۰۰ تومان تسعیر نشان داده است. اگر سرمایه بیمه آسیا را با همین نرخ تبدیل کنیم باید گفت که سرمایه این شرکت میلیون دلاری شده است.

با چنین زیرساختی به نظر می رسد که بیمه آسیا باید به تقویت دانش فنی و نیروی انسانی خود بپردازد چراکه افزایش ظرفیت نگهداری بدون اکچوئری دقیق می تواند شمشیر دو لبه ای باشد هرچند که حرکت بیمه آسیا در بازار بیمه ای کشور در روزهای اخیر روند منطقی داشته و پیش بینی می شود که ورود به باشگاه هزارمیلیاردی ها پختگی لازم را نیز به همراه دارد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false