×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، همزمان با هفته جهادکشاورزی ، نخستین همایش سراسری بازرسان ، کارشناسان ارزیابی عملکرد و مسئولان واحد حقوقی ادارات کل دامپزشکی استان‌ها که در مجتمع صندوق رفاه دانشجویی وزارت بهداشت به میزبانی مازندران در ساری برگزار شد.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست حقوقی و ارزیابی عملکرد دامپزشکی کشور در این همایش اظهار کرد: فعالیت دامپزشکی در کشور ۱۰۰ ساله شده است و در ۴۴ سال انقلاب اسلامی خدمات ارزنده‌ای مانند واکسیناسیون رایگان در سطح کشور انجام شده است.

منصور بنیاب‌ با اشاره به اینکه در دامپزشکی کشور حرکت جدیدی آغاز شده است، افزود: بیش از ۲۰ میلیون خدمت رایگان در اختیار جامعه هدف قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر حوزه ریاست حقوقی و ارزیابی عملکرد دامپزشکی کشور به وجود ۸۴۰ بیماری مشترک بین انسان و دام، اشاره کرد و گفت: در حوزه پیشگیری اقدامات باید به موقع واثر گذار باشد.

 

در ادامه حجت الاسلام حسینی مقدم رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی کشور نیز به حساسیت کار بازرسی در جامعه اشاره کرد و گفت: موضوع بازرسی از صدر اسلام تاکنون مورد تاکید بوده و مولای متقیان در پیشبرد امور خویش از ظرفیت بازرسان استفاده می‌کرده که در نهج‌البلاغه به آن اشاره شده است.

رئیس حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کشور، خاطر نشان کرد: نظارت به موقع موجب پیشگیری از فساد در دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران نیز اظهار کرد: سازمان دامپزشکی با توجه به شرح وظایف تعریف شده نقش بسزایی در امنیت غذایی دارد از این رو مازندران هم در برخورداری از تولیدات کشاورزی ارکان اصلی این موضوع است.

حمزه آقاپور کاظمی به عملکرد موثر دولت سیزدهم در اجرای تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که در شروع فعالیت دولت سیزدهم وجود داشت جراحی اقتصادی در سطوح مختلف اجرا شد که گام موثری در تحقق شعار سال است.

آقاپور کاظمی با تاکید بر اینکه در اجرای خدمات رسانی باید جهادگران انقلابی باشیم ، تصریح کرد: برگزاری این دوره ها موجب افزایش سطح در ارزیابی حقوقی استان‌ها می‌شود.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز با اشاره به فعالیت مسنجم در حوزه نظارت، یادآور شد: مجموعه سپاه بخشی از حوزه نظارتی کشور را در موضوعات مختلف بر عهده دارد تا وظیفه اصلی خود را که

وی با تاکید براینکه بهره مندی از سیستم هوشمند موجب نظارت دقیق و بیشتر در دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌شود، گفت: یکی از کارهای ما در سپاه دسترسی به سامانه های کاری دستگاه های اجرایی است تا نظارت دقیق انجام شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: اگر بازرسان به موضوعات مرتبط با دامپزشکی توجه نکنند بیماری های مشترک انسان و دام کنترل نمی شود، حتی امنیت غذایی هم تامین نخواهد شد.

این مسئول به نقش موثر دامپزشکی در فراهم کردن امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: ۱۱ درصد گوشت سفید کشو و ۶۰ درصد مرغ استان تهران از مازندران تامین می شود.

سردار مسلمی باتاکید بر اینکه سامانه های هوشمند دستگاه های اجرایی برای نظارت دقیق باید ساماندهی شود، گفت: هرجا عملکرد دستگاه اجرایی ضعیف باشد نشان می دهد نظارت کار خود را درست انجام نداد.

این مسئول بر تقویت روحیه جهادی تاکید کرد و ادامه داد: در حوزه سلامت و امنیت غذایی موضوعی است که باید در جامعه امیدآفرینی شود زیرا دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است.

در ادامه محسن ترلانی مدیرکل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد: در یکسال اخیر برخی از مدیرانی انتخاب شدند که شجاعت مقابله با فساد در داخل سازمان و خارج از سازمانی را ندارند که نشان می دهد نظارت و بازرسی دقیقی در انتخاب‌ها صورت نگرفته است.

وی با تاکید براینکه پست و جایگاه در بازرسی با سیاسی بازی و جناحی موفق نمی شود، افزود: مبارزه با فساد در درون سیستم باید اجرا شود، اگر بازرسان در نظارت ضعیف عمل کنند سایر سازمان ها به خود اجازه می دهند در حوزه سازمانی وارد شوند.

ترلانی با تاکید براینکه بازرسان در سازمان خود باید گلوگاه های فساد را شناسایی کنند، تصریح کرد: با بهره گیری از شمشیر برنده که قانون در اختیار بازرسان قرار داده است باید مبارزه شود.

وی با اشاره به اینکه بازرسان و ارزیابان با درست کار کردن به سازمان آبرو و حیثیت می‌دهند، خاطرنشان کرد: در مبارزه با فساد نباید تبعیض قائل شویم؛ باید بپذیریم که تاکنون در ساختار تشکیلاتی بی توجهی کرده و سلیقه ای عمل کرده‌ایم.

حجت الاسلام رضاپور نمایندگی نهاد ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران نیز با تاکید بر اینکه برای رشد باید حرکت جهادی و انقلابی داشته باشیم، گفت: نگاه اسلام درکار جلب رضایت خداوند است تا ماندگاری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید میراث‌دار خون شهدا باشیم، اظهار کرد: مدیریت در جمهوری اسلامی متفاوت است هر بی‌توجهی در کار باید پاسخگوی خون شهدا باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false