×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ مازندران با انعقاد تفاهم نامه ای از سوی استاندار و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، استان نمونه کشور برای اجرای طرح “شهر هوشمند” شد و استاندار مازندران با شرکت مخابرات ایران، تفاهنامه اجرای طرح نهضت جهادی، توسعه فیبر نوری ‘نجما” را امضا کرد.

به منظور آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری “نجما” در مازندران برگزار شده بود ، باحضور رییس هیات مدیره و رییس شرکت مخابرات کشور و همچنین جمعی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی این تفاهنامه به امضای استاندار مازندران و رییس شرکت مخابرات کشور رسید که در راستای آن طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری در تمام استان های کشور عملیاتی خواهد شد.

در راستای توسعه ارتباطات فیبرنوری و بهره‌مندی مشتریان مخابرات منطقه مازندران، عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری “نجما” با یکهزار و ۳۶۲ میلیارد تومان اعتبار آغاز شده است.

به منظور بستر سازی شبکه‌های ارتباطی و بهبود کیفیت شبکه‌های مخابراتی در حوزه ارتباطات، در یکسال گذشته اقدامات مطلوبی در مازندران صورت گرفته است.

همچنین به منظور ارتقا تکنولوژی‌های تلفن همراه به ۴G در قالب پروژه فاز هفت، ۱۵۳ سایت تلفن همراه در مازندران مجهز به فیبرنوری پرسرعت شده است.

با هدف توسعه ارتباطات روستایی و افزایش پهنای باند مورد نیاز سایت‌ها و مراکز روستایی و نیز پایداری شبکه در سطح استان، ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری از محل “یو اس دی ” اجرایی شده است.

همچنین به‌منظور پایداری شبکه مخابراتی پروژه پروتکشن مسیر انتقال فیبر نوری غرب استان به میزان ۲۵۰ کیلومتر نیز عملیاتی و اجرایی شده است.

جهت ظرفیت‌سازی فیبر نوری ” اف تی تی اچ ” FTTH بیش از ۲۸۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان عملیاتی شد و در حوزه ارتباطات سیار نیز به منظور پوشش تلفن همراه اول با راه‌اندازی ۷۹ سایت جدید فول تکنولوژی و راه‌اندازی ۴۴۲ تکنولوژی در قالب اضافه کردن نسل ۴ در ۴۴۲ سایت سطح استان انجام شد و قرار شد تا پایان سال جاری دست‌کم ۳۶ سایت جدید راه‌اندازی شود.

امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران هم در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت جهادی توسعه فیبر نوری”نجما” گفت: نهضت جهادی توسعه فیبر نوری و اجرای طرح های زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باهمت دولت سیزدهم در مازندران و دیگر نقاط کشور رقم خورد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران افزود: زیرساخت های خوبی در حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان در حال اجرا و نوسازی است که به طور حتم در آینده نزدیک مردم حلاوت آن را خواهند چشید.

وی با بیان این که، دولت سیزدهم ۳۰۹ میلیارد تومان برای توسعه شبکه فیبر نوری در استان تخصیص داده است، تصریح کرد: عزم دولت برای توسعه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران بی بدیل و غیرقابل انکار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: مسوولان ارشد استان برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه مخابرات و ارتباطات همدل هستند و استانداری مازندران پیگیر مطالبات مردم در این حوزه از مدیران مربوطه در سطح استان و کشور است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false