×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری امام جمعه چالوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  با اشاره به نام‌گذاری ۲۰ اسفند(امروز) به‌عنوان روز راهیان نور، اظهار کرد: تأکید رهبر بزرگوار انقلاب بعد از دفاع مقدس همواره بر حفظ و یاد فرهنگ دفاع مقدس و باقی ماندن یاد شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان در دل و ذهن مردم بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم از مشکلات فراوان گلایه دارند، گفت: این‌روزها مردم از بیکاری، گرانی،رکود، تورم، بی‌عدالتی‌ها، تبعیض‌ها، اختلاس‌ها و … گلایه دارند آن‌وقت نسبت به حل مشکلات مردم کلی‌گویی کردن دردی را دوا نمی‌کند.

*راهیان نور عامل تأثیرگذار حفظ روحیه دینی و اخلاقی

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تعبیر خاصی از دوران پر حماسه دفاع مقدس دارند، افزود: ایشان فرمودند:« دفاع مقدس یک گنج فرهنگی و معدن طلای پر ارزشی است.» که دلیل این نگاه بلند بر آن دوران پر افتخار این است که در دوران دفاع مقدس، ملت مقاوم، صبور، مؤمن و شجاع ایران توانست در برابر هجوم ناجوانمردانه دشمن بایستد و صحنه‌هایی از ایثار، فداکاری، مقاومت و حماسه را بیافریند و نگذارد دشمن به کمترین خواسته‌های خود برسد و عزت و سر افرازی را برای کشور و نظام اسلامی به‌وجود بیاورند.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه حضور هزاران نفر از نسل بعد از آن دوران پر افتخار در مناطق جنگی در سفرهای راهیان نور عاملی‌ برای جلوگیری از فراموش شدن آن همه ارزش‌ها و افتخارات است، تصریح کرد: راهیان نور عامل حرکت‌بخش جامعه و تأثیرگذاری برای حفظ روحیه دینی و اخلاقی محسوب می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: راهیان نور یعنی نسل پر افتخار انقلاب جان و هستی خود را فدا کردند اما نگذاشتند به‌هویت و اصالت و به‌شرف و غیرت اسلامی و ملی مردم لطمه‌ای وارد شود.

راشدی‌نوری با تأکید بر اینکه این راه و مسیر و این حرکت باید استمرار پیدا کند، افزود: این حرکت نیرو‌آفرین باید برای حفظ و تضمین روحیه ارزش‌مدار اخلاق‌مند دینی در نسل‌های بعدی تداوم داشته باشد.

*یاد شهیدان موتور تحرک‌بخش جامعه

وی با اشاره به سالروز وفات بانوی مکرم ام‌البین و روز تکریم از همسران و مادران شهدا و همچنین روز ٢٢ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام در سال ۵٨ نیز اظهار کرد: درسی که باید گرفت این‌ است که جایگاه شهید و ارزش شهید و شهادت در نزد خداوند و تأثیر خون شهید در حفظ عزت و سر افرازی ملت جایگاه بلندی است و غفلت از یاد فداکاری شهیدان و ناسپاسی از ایثارگری‌های آنان باعث از دست دادن همه عزت‌ها و افتخارات می‌شود.

امام جمعه چالوس یاد شهیدان را موتور تحرک‌بخش برای جامعه دانست و گفت: یاد شهدا سبب ماندگاری، ثبات و پایداری نظام و انقلاب بوده و مردم و به‌ویژه مسؤولان باید برای همیشه خود را مرهون  شهدا بدانند.

این مسؤول بر لزوم حرمت‌گذاری به خانواده شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهید تأکید کرد و افزود: این بانوان با صبوری، مقاومت و با رنج و زحمت از خود گذشتگی چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از شهادت عزیزانشان در حفظ و نگهداری  و تربیت فرزندانشان و پاسداری از آرمان‌های شهیدانشان رنج‌ها دیده و خون دل‌ها خورده‌اند اما همچنان خود را بدهکار اسلام و انقلاب می‌دانند.

راشدی‌نوری خاطرنشان کرد: باید قدر این زنان پر افتخار را دانست و همیشه قدردان فداکاری‌ها و رنج‌هایشان بود.

* ولی فقیه محور نظام و انقلاب

وی با اشاره به روز ٢۶ اسفند سالروز ارتحال جانسوز یادگار حضرت امام مرحوم حجت‌الاسلام حاج سید‌احمد خمینی(ره) گفت : مهم‌ترین ویژگی آن مرحوم ولایت‌مداری، صداقت و وفاداری به ولایت فقیه و ولی فقیه بود.

امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه سید‌احمد خمینی در زمان امام مشاور امین و صادق و برای مقام معظم رهبری یاوری وفادار، فداکار و مدافعی سر‌سخت و وفادار برای ولایت فقیه بوده است، خاطر‌نشان کرد: ولایت فقیهی که به‌گفته روزنامه‌نگار معروف مصری(حنین هیکل): « ما اهل سنت از نعمت ولی فقیه محرومیم و سرافرازی و عزت و موفقیت شما ایرانیان در دنیای اسلام و در منطقه به‌خاطر این است که بالای سرتان یک ولی فقیه است.»

این مسؤول تصریح کرد: بیان این جمله از یک روشن‌فکر و روزنامه‌نگار مصری برای این‌ است که ملت و مسؤولان و جریان‌ها و جناح‌های سیاسی باید بدانند که دنیا فهمیده است که اگر در مملکت ما ثبات و امنیت برقرار بوده، در منطقه و در جهان کشور و نظام ما به‌عنوان الگوی موفق در حکومت‌داری دینی شناخته شده است، به‌واسطه ولایت فقیه است.

راشدی‌نوری افزود: اگر دنیای استکبار و صهیونیست‌ها از نظام، انقلاب و ملت ما حساب می‌برند و اگر تمام نیروهای مقاومت در منطقه و ملت‌های تحت ستم ، چشم به‌کشور ما دوخته‌اند برای این است که محور نظام و انقلاب ما ولی فقیه است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز قرار داریم، تأکید کرد: تنها راه برای جلوگیری و رهایی از دو‌گانگی، اختلاف و تفرقه و تنها راه برای برگزاری یک انتخابات عزت‌مند و بدون حاشیه پای‌بندی به رهنمودها و هدایت‌های حضرت امام خامنه‌ای به‌عنوان ولی فقیه و رهبر حکیم، شجاع و هوشمند انقلاب اسلامی است.

امام جمعه چالوس به دیدار رئیس جمهور آذربایجان  با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : وقتی رهبر بزرگوار در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان می‌فرمایند:« خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است.» بنابراین این رهنمود دلسوزانه و خیر خواهانه به طرق اولی برای مسؤولان و دولتمردان ما هم هست که نباید با احساسات مذهبی مردم بازی کرد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه نباید به آرمان‌های  جامعه اسلامی انقلابی بی‌توجهی و بی‌مهری کرد، ادامه داد: نباید با مردم فریب‌کاری کرد چرا که این مردم هوش و درک بالایی دارند و همه رفتارها را ملاحظه می‌کنند.

* عمل کردن به‌جای کلی‌گویی درباره مشکلات

راشدی‌نوری با انتقاد از اجرای طرح سهام عدالت در این‌روزها خاطر‌نشان کرد: واقعا این سهام عدالت در این چند سال چه می‌کرد که در آستانه انتخابات آمدند اعلام کردند بیایید سهام‌تان را بگیرید؟ همان حرف‌هایی که نسبت به دولت‌های گذشته می‌گفتید خودتان دارید انجام می‌دهید، آن‌هم با همه مشکلاتی که دولت و مردم با آن مواجه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم از مشکلات فراوان گلایه دارند، گفت: این‌روزها مردم از بیکاری، گرانی،رکود، تورم، بی‌عدالتی‌ها، تبعیض‌ها، اختلاس‌ها و … گله دارند آن‌وقت نسبت به حل مشکلات مردم کلی‌گویی کردن که دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید ببینیم در سبد زندگی مردم چه چیزی وارد کردیم، با حرف زدن که مشکل حل نمی‌شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false