×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی امام جمعه نکا امروز در خطبه‌های نماز جمعه نکا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری نکات بسیار ارزشمندی را بیان کردند که اقتصاد مقاومتی از تأکیدات مهم رهبری بود که باید بدانیم در شرایط فعلی مردم ما همچنان از گرانی و کمبودها گلایه دارند و اشرافی‌گری و لوکس‌گرایی، مشکل فعلی جامعه ما است.

وی با بیان اینکه مردم در شرایط فعلی همچنان از گرانی و کمبودها به‌عنوان مشکل مهم جامعه ما گلایه دارند، اشرافی‌گری و لوکس‌گرایی، مشکل فعلی جامعه است افزود: در بحث اشرافی‌گری و لوکس‌گرایی، نظری نسبت به فرد خاصی ندارم بلکه نظر بر سادگی اسلامی است و دلسوزی بر افراد ضعیف است که باید با مصرف کالای داخلی و جلوگیری از تجمل‌گرایی، احساس حفظ فرهنگ در جامعه برقرار باشد و در برابر فرهنگ بیگانه ذلیل نباشیم.

خطیب جمعه نکا با اشاره به دیدار اعضای راهیان نور با مقام معظم رهبری گفت: از نگاه رهبری، دفاع مقدس گنج است که فرمودند: «دفاع مقدس گنج طلایی و فوق طلایی است که فن‌آوری استخراج گنج دفاع مقدس، در راهیان نور است.»

این مسؤول تصریح کرد: راهیان نور برای آشنا کردن نسل جوان با گنجینه دفاع مقدس و ارزش‌ها، ایثار و فداکاری‌های فرزندان این ملت بسیار مؤثر است و جریان فرهنگی این کاروان‌ها بالا است و همه مردم باید کمک کنند و هزینه رفت و آمد را بخشی سپاه انجام می‌دهد و برخی هم از طریق خیران و ثلث اموال باشد که از مهم‌ترین ابزار فرهنگی است.

محمدی‌لائینی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری یادآور شد: احسان با تقوای الهی، پیوند تنگاتنگ دارد و خداوند در قرآن فرموده است که با انسان‌های با تقوا و نیکوکار است و لذا باید بدانیم احسان وسیله‌ای برای رسیدن به تقوا و افزایش آن است که امیدواریم خداوند توفیق نیکی کردن را به همه ما عنایت کند.

وی افزود: یک‌شنبه هفته آینده، سالروز وفات حضرت ام‌البنین مادر چهار شهید است که از بانوان ارجمند و حق‌دار بر عالم بشریت است که این ضایعه را تسلیت داریم و امیدواریم روح مطهر این مادر بزرگوار از ما راضی و دعاگوی همه ما باشد.

امام جمعه نکا ادامه داد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین، روز تکریم مادران و همسران شهید نام‌گذاری شده است که امسال در ۲۲ اسفندماه قرار گرفته است که روز بزرگداشت شهدا به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید است و باید در ارج نهادن و بزرگی مقام شهید تلاش شود.

این مسؤول اضافه کرد: جایگاه شهید و شهادت بسیار بالاست و امام راحل فرمودند: «ملت ما اکنون به شهادت خو گرفته‌اند و هراسی از دشمن و توطئه ندارد» و رهبری هم فرمودند: «ملت ما مدیون شهدا و خانواده‌های شهدا است».

به گفته محمدی‌لائینی، ۲۳ اسفندماه، سالروز اعدام انقلابی «کسروی»  نویسنده هتاک و مرتد بوده است که روحیه شجاع و نترسی فداییان اسلام تحسین‌برانگیز است که همه ما در برابر استکبار جهانی باید دارای چنین روحیه‌ای باشیم و بدانیم گذشت زمانی که همه از استکبار می‌ترسیدند.

وی گفت: هفته آینده سالروز درگذشت آیت‌الله کاشانی، انفجار بمب در سال ۱۳۶۳ توسط منافقین در نماز جمعه که جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیدند و  همچنین سالروز بمباران شیمیایی شلمچه است که ۳ هزار و ۲۰۰ نفر تا پنج هزار نفر کشته شدند و تا ۷ هزار نفر مجروح شدند و دنیا تاکنون سکوت کرد.

امام جمعه نکا اظهار کرد: پنج‌شنبه هم سالروز همراه و یار همیشگی امام راحل جام احمدآقا خمینی(ره) است که سهم ایشان در انقلاب اسلامی، سهم بسیار بالایی است و باید این بیت و یادگاران امام را قدردان بوده و زحمات آنان را نادیده نگیریم.

این مسؤول با بیان اینکه چهارشنبه آخر سال را پیش‌رو داریم، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که چهارشنبه‌سوری به چهارشنبه‌سوزی منتهی نشود که در سال‌های اخیر دشمنان بر روی این مسأله سرمایه‌گذاری کردند تا مشکلات ایجاد کنند و باید مراقبت از فرزندان در دستور کار باشد و از این خرافات جلوگیری شود.

محمدی‌لائینی با اشاره به توانمندی‌های مختلف علمی و فن‌‌آوری ایران اسلامی، ادامه داد: بالگردی که توسط ایران ساخته شده است فن‌آوری مدرن و پیچیده است که از توانمندی‌های ما است و دارای موشک‌های بسیار پیشرفته‌ای هستیم که انبار شده و اجازه رزمایش و آزمایش داده نمی‌شود که نباید توجه به آمریکا کنیم و باید توانمندی‌های خود را منصه ظهور برسانیم.

وی افزود: توانمندی فراوان داریم و باید بدانیم دوران ارباب و رعیتی گذشته است؛ هر چند که برخی اقتصاددانان می‌گویند و بر این اعتقاد هستند که امروز روز بانک رعیتی شده است.

امام جمعه نکا بیان کرد: انقلاب شکوهمندی در ایران اسلامی ایجاد شده است که مردم با شجاعت، شهامت و فرهنگ غنی در برابر دشمن ایستاده‌اند و از قدرتی نمی‌ترسد و باکی از آمریکا ندارد.

این مسؤول با سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی و طاعت خداوند افزود: تقوا، پرهیزکاری، خودداری، خویشتن‌داری، مدریت بر خود، کنترل از خویش از آنچه دل‌تان می‌خواهد، تقوای الهی است که اگر انسان امکانات داشته باشد و هر چه قدر امکانات بیشتر باشد باید تقوای بیشتری داشته باشد تا مال، زیبایی، پست و مقام، عامل فتنه نشده و بر او چیره نشود.

محمدی‌لائینی گفت: انسان باید مسلط بر مال، دارایی، مقام، شهرت و دارایی باشد و تلاش کند تا این مسائل دنیایی بر او چیره نشود، و لذا باید بداند که هر چه مقدار امکانات انسان از این دنیا بیشتر است و باید مهار بر نفسش هم بیشتر باشد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false