×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، حجت‌الاسلام محمد قاسمی  امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز مازندران با اشاره به صفات مؤمنان، اظهار کرد: باید در طول یک سال اخیر رفتار و حرکات خود را در خانواده و جامعه بازنگری کنیم و ببینیم تا چه اندازه رفتار و کارهای ما اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه بیکاری و نابسامانی بازار در جامعه بی‌داد می‌کند، گفت: مسؤولان و مردم باید توکل بر خداوند کنند و نباید منتظر وعده‌های استکبارگران و امریکا باشیم.
وی با بیان اینکه رفتار و مَنِش زندگی ما باید اسلامی باشد، افزود: انسان با چهارپایان تفاوت بسیاری دارد و باید رفتارها و کارهای خود را در راستای فرمایشات پروردگار الهی همسو کنیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ما در مکتب اهل بیت زندگی می‌کنیم و باید تلنگری به خود بزنیم، تصریح کرد: نزدیک به پایان سال هستیم اما هنوز اندرخم یک کوچه هستیم و باید در رفتار خود بازنگری داشته باشیم.

قاسمی بر خدا ترس بودن مسلمانان تأکید کرد و ادامه داد: انسان هر زمانی که به یاد خدا باشد از گناه کردن دوری می‌کند و در دام شیطان قرار نمی‌گیرند و در واقع خدا ترس بودن به انسان آبرو می‌بخشد.

*مسؤولان به وعده‌های استکبارگران دل‌خوش نباشند

وی با بیان اینکه سفیدی محاسن، گذاشتن انگشتر و شرکت کردن در صف اول نماز نشانه مؤمن بودن نیست، اضافه کرد: کسی که زبان و دل آن هماهنگ باشد آن فرد مؤمن است.

امام جمعه موقت ساری یکی از ویژگی‌های مؤمنان را توکل کردن بر خدا دانست و بیان کرد: نگاه ما در زندگی باید به خدا باشد و نباید به غیر از خداوند به کسی دیگر توکل و تکیه کنیم.

قاسمی با تأکید بر اینکه مسؤولان نظام به وعده‌های استکبارگران و دشمنان دل‌خوش نباشند، گفت: مسؤولان و مردم باید توکل بر خداوند کنند و نباید منتظر وعده‌های استکبارگران و امریکا باشیم.

*مسؤولان در قبال موزه دفاع مقدس ساری سهل‌انگاری نکنند

وی در ادامه راهیان نور را نعمت فرهنگی برای نظام و نسل جوان جامعه دانست و افزود: راهیان نور حرکتی بسیار ارزشمند در کشور است و این اقدامات باید هرچه بیشتر و هدفمندتر برگزار شود چون مقام معظم رهبری از این حرکت بسیار خوشحال هستند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه استاندار و مسؤولان نباید در قبال موزه دفاع مقدس ساری سهل‌انگاری کنند، اضافه کرد: لشکر ۲۵ کربلا در جبهه‌های جنگ نقش‌آفرینی کردند اما ما هنوز نتوانستیم پارک موزه دفاع مقدس ساری را بهره‌برداری کنیم.

*لزوم قدردانی از خانواده‌های شهدا

قاسمی با تأکید بر اینکه باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم و از آنها به نیکی تجلیل کنیم، بیان کرد: شهدا در راه خداوند به شهادت رسیدند و ما در نظام اسلامی بر سر سفره شهدا نشسته هستیم.

وی به سالگرد شهادت یادگار امام(ره) اشاره کرد و افزود: فرزند امام خمینی(ره) عالم وارسته بودند و در کنار بنیانگذار انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیدند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اقتصاد مقاومتی و لزوم اجرایی کردن آن در جامعه، تصریح کرد: بسیاری از کشورها و دشمنان به‌دنبال آسیب رساندن به نظام اسلامی هستند و تاکنون از چندین راه وارد شدند اما نتوانستند به انقلاب اسلامی خدشه‌ای وارد کنند.

*مردم باید اقتصاد مقاومتی را در جامعه لمس کنند

قاسمی با بیان اینکه ایران اسلامی قربانی ترور و تروریست است و نباید در لیست کشورهای تروریست و ناقض حقوق بشر قرار گیرد، افزود: در کشور باید به ظرفیت‌های درونی خود تکیه و از آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم فرمایشاتی در خصوص اقتصاد مقاومتی داشتند و از این مسأله گلایه نیز کردند، خاطرنشان کرد: مردم باید اقتصاد مقاومتی و رفاه را در جامعه لمس کنند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه بیکاری و نابسامانی بازار در جامعه بی‌داد می‌کند، گفت: یکسری از مسائل در جامعه وجود دارد که نمی‌شود به آسانی از کنار آن گذشت.

*واردات مرکبات با روح اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد

قاسمی با بیان اینکه واردات مرکبات با روح اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، اظهار کرد: یک‌ونیم میلیارد دلار خودروهای لوکس به کشور وارد شد که این مسأله مغایر اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه از دولت می‌خواهیم به تولید داخلی توجه داشته باشد، تصریح کرد: خیر و مصلحت دولت گوش دادن به فرمایشات رهبری است.

*چهارشنبه‌سوری تحریم شود

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه وسایل برای خرید عید باید تولیدات داخلی باشد، افزود: سنت‌های زیبایی در کشور داریم که ریشه در آموزه‌های دینی دارد و در روزهای پایان سال باید مراقب باشیم این سنت‌ها موجب ضرر رساندن به جامعه و انسان‌ها نشود.

قاسمی با تأکید بر اینکه همزمان با خانه‌تکانی منزل باید دل خود را خانه‌تکانی کنیم، گفت: امسال به احترام شهدای فداکار آتش‌نشان حادثه پلاسکو از نسل جوان می‌خواهیم چهارشنبه‌سوری و آتش‌بازی را تحریم کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false