×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال از شهرستان سیمرغ، حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی در خطبه‌های امروز نماز جمعه سیمرغ ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع)، اظهار کرد: از بزرگترین مصادیق بزرگداشت شعائر دینی عزاداری اباعبدالله حسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه باور و فرهنگ شیعه بر چهار اصل بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور استوار است، گفت: بعد از وفات پیامبر (ص) بعثت و غدیر فراموش شده بودند اما امام حسین (ع) در عاشورا به سه رکن دیگر باور شیعه را حیات بخشید.

امام‌جمعه سیمرغ با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام از حادثه عاشورا به عنوان مصیبت اعظم نام می‌برد، تصریح کرد: ۱۲۴ هزار پیامبر قبل از عاشورا و ائمه اطهار بعد از شهادت امام حسین (ع) از محرم، عاشورا و امام حسین (ع) پناه می‌جویند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پیام‌ها حادثه عاشورا ایجاد امید بود در عین حالی که حوادث و سختی‌های بسیاری در این روز اتفاق می‌افتد؛ اما امام حسین (ع) به خانواده خود می‌فرماید: خدا محافظ شماست و دشمنانتان نابود می‌شوند.

یوسفی با اشاره به اینکه امروز هم پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با اتفاقات سختی که رخ داد این امید توسط امام راحل و مقام معظم رهبری روشن نگه داشته شد ، اظهار کرد: امروز هم امید را می‌بینیم.

وی رعایت پرتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) را لازم و ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر این موضوع تاکید کردند و رعایت این نکات بر مقلدین واجب شرعی است.

امام‌جمعه سیمرغ با بیان اینکه باید عزادار امام حسین (ع) باشیم و همراه با دشمنان امام حسین(ع) نباشیم ، تصریح کرد: هر ساله برنامه‌های مختلفی در شهرستان داشتیم اما در سال جاری به دلیل شرایط موجود این برنامه‌ها تغییر پیدا کرد.

یوسفی با اشاره به اینکه در آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر هستیم ، تصریح کرد: دامنه امر به معروف و نهی از منکر وسیع است.

وی افزود: بزرگترین امر به معرف و نهی از منکر امام حسین (ع) است که به سمت طبقه ضعیف و ناتوان جامعه رفت و در مقابل آن‌هایی که باعث ایجاد سد و مانع عدم اعتماد مردم به دین شدند ایستاد.

امام‌جمعه سیمرغ با بیان اینکه امام حسین(ع) مکه و مدینه را ترک کردند گفتند برای حکومت و قدرت‌ نیامده‌ام بلکه برای حفظ دین خدا و رسول خدا آمده‌ام، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر دامنه وسیعی دارد که باید به آن عمل شود.

وی ادامه داد: شهدا به شهادت نرسیدند تا فلان نفوذی ، فلان وابسته ، فلان قدرت طلب و مدعی دین‌داری دست به جنایت و خیانت بزند و به دنبال ثروت‌طبی باشد بعد از آن هم باز کشور برود.

یوسفی با اشاره به اینکه امروزه برخی به اعتماد مردم ضربه زدند ، تاکید کرد: امروز امر به معروف و نهی از منکر بر همگان خصوصا افرادی که مسئول هستند و به عنوان مجری فعالیت میکنند فرض است هر چه مسئولیت این افراد بیشتر باشد وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند.

امام‌جمعه سیمرغ در بخش دیگر خطبه‌های نماز جمعه امروز به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی همه مساجد شیعه است و حفظ مسجد بر همه ما ضروری است چرا که مسجد محل خودسازی و تمدن سازی است.

خطیب جمعه سیمرغ به انفجار بیروت و فشار حداکثری که به حزب‌الله لبنان وارد می‌کنند پرداخت و ضمن عرض تسلیت به سیدحسن نصرالله ، ادامه داد: امروز دست و پا زدن اداره کنندگان این توطئه یعنی آمریکا ، رژیم صهیونیستی و عربستان را می‌بینیم.

یوسفی در پایان به شکست مفتضحانه ترامپ در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: ترامپ شکست بی‌سابقه‎ای را در عرصه سیاست داخلی و سیاست خارجی آمریکا رقم زد و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده بودند شاهد افول آمریکا هستیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false