×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سید محمود حسینی پور استاندار مازندرا در آیین تجلیل از شبانان و گله داران عشایر مازندران در ساری افزود: روستاییان و عشایر آن اقشاری هستند که همواره در جامعه اثرگذار به نفع عموم هستند.

وی با بیان این که نیازمند آسیب شناسی جدید از روند زندگی عشایر هستیم که دولت سیزدهم به این مهم توجه جدی داده است ، ادامه داد: نقش عشایر و دامداران در امنیت غذایی و مرزها محوری است، دولت به عشایر توجه خاصی دارد، نمونه آن سفر شخص آیت الله رییسی در استان ها و دیدار حضوری و میدانی ایشان با عشایر است.

استاندار مازندران با بیان این که برنامه ریزی اقتصاد روستا در استان در حمایت از عشایر و کشاورزان عملیاتی شده است، گفت: همسو با این رویکرد به دنبال ایجاد ۲ هزار واحد دامداری صنعتی در روستاهای مازندران هستیم.

حسینی پور افزود: اکنون همه امکانات عمومی در روستاها به وجود آمده است اما به دلیل کم توجهی به شغل مناسب در حوزه کشاورزی ، شاهد مهاجرت جوانان به شهر بودیم که این موضوع به عنوان دغدغه دولت سیزدهم است و درصدد رفع این مشکل هستیم.

وی ادامه داد: توجه دولت به روستا در حوزه اشتغال با هدف تثبیت جمعیت و بازگشت جوانان به روستاها بسیار جدی شده است.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با بیان این که اقتصاد عشایر را باید متناسب با شرایط روز توانمند کنیم ، گفت: در مرحله نخست پرداخت تسهیلات با هدف احیا پرورش دام و همچنین تهیه تجهیزات دامداری از جمله شیردوش ها از طریق واحدهای تولیدی لبنیات عملیاتی شده است.

حسینی پور، آموزش را از دیگر برنامه های حمایتی دانست و بیان کرد: توجه به بهره وری از زمین های کشاورزی در مازندران با تجهیزات پیشرفته و صنعتی برنامه ریزی شده است.

وی یادآور شد: اکنون شرکت کاله روزانه شیرهای روستاهای مازندران را خرید تضمینی می کند.

استاندار مازندران به فعال شدن پالایشگاه شیر کاله مازندران اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر تنها پنج درصد شیر مصرفی پالایشگاه کاله در استان و مابقی در ۲۲ استان کشور تامین می شود.

حسینی پور گفت: تولید ریشه اش در روستا است، روستاهای مازندران در رشد اقتصاد ملی نقش محوری دارد و در یک سال گذشته تا سه برابر بیشتر از سال های قبل به روستاها در حوزه تامین آب ، برق و آسفالت کمک شده است.

وی تاکید کرد: اقتصاد روستا باید به درستی شکل بگیرد تا جوانان راه ارزشمند پدران کشاورز روستایی را ادامه بدهند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false