×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، همه در یک نظر متفق القول هستند و آن هم عمل به قانون و رسیدگی به مشکلات مردم در حیطه اختیارات نماینده است و این نشان از آگاهی مردم دارد که به راحتی هر شعار انتخاباتی را قبول نمی‌کنند و با دقت بیشتری با وعده‌های انتخاباتی برخورد می‌کنند.

انتخابات همیشه از جایگاه و اهمیت خاصی در کشور و برای مردم شهر و روستا برخوردار بوده است و تجربه ادوار گذشته نشان می‌دهد مردم نسبت به این عرصه نگاه و حساسیت ویژه‌ای داشته و با حضور حداکثری اتحاد، همدلی و همبستگی خود را به اوج رسانده‌اند.

 هر چه به دوم اسفند ۹۸ نزدیک می‌شویم فعالیت‌های بیشتری از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در شهرها و روستاها می‌بینیم؛ اما همین موضوع بهانه‌ای شد که در بین مردم حضور یافته و خواستار اعلام نظر آنها و انتظاراتشان از نماینده مجلس باشیم و بدانیم که خواسته واقعی مردم این دیار از نماینده شهرشان چیست و چه انتظاری از نماینده شهر خود در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دارند.

 غلامرضا زنجانی دبیر بازنشسته می گوید : انتظار از یک نماینده اصلح این است به کارهای کلان برای افزایش اشتغال جوان و تحصیلکرده‌ها و پیشرفت همه جانبه شهرستان سوادکوه گام بردارد.

یوسف صادقی رئیس شورای روستای هردورود قائمشهر عنوان می کند : بیکاری امروز دغدغه همه مردم و خانواده‌ها است و رفع این مشکل با احیای شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی، شهرک صنعتی شورمست و یا ایجاد کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی دیگر در سوادکوه می‌تواند انجام گیرد بنابراین یک نماینده خوب باید تلاش کند با وضع قوانین لازم در این عرصه مشکلات را از میان بردارد.

دکتر رمضان غلامی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور کشور نیز معتقد است : یک نماینده باید پاک دست باشد ، در راستای اهداف مردم و خواست اکثریت که به او رای داده‌اند حرکت کند و در مقابل دولت بعنوان ناظر اجرای قوانین به درستی عمل کند و عملکرد آن را در کم کاری‌ها نقد کند.

  فرامرز قنبری فعال اقتصادی با انتقاد از کم اطلاعی مردم از حدود اختیارات و وظایف یک نماینده مجلس گفت : هنگامی که نمایندگان مجلس در محافل عمومی حضور می یابند مردم تقاضای وام ، تامین جهیزیه و پرداخت هزینه درمان ، آسفالت معابر و … را می‌کنند مردم تمام نارسایی‌های شهرستان را از عملکرد نماینده می‌بینند ، در حالیکه پرداختن به این مسایل از حیطه وظایف نمایندگان مجلس خارج است.
وی افزود: از این رو لازم است در آستانه انتخابات و زمان تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مردم در خصوص وظایف نمایندگان و اهمیت اختیارات آنها اطلاعات لازم را کسب کنند و کاندیداهای محترم این دوره هم بجای وعده و وعیدهای اجرایی به سراغ مشکلات ریشه‌ای در حدود وظایف خود رفته آنها را بررسی و برای مردم نشان دهند.

یک جوان جویای کار پل‌سفیدی در بیان انتظاراتش از نماینده مجلس گفت: هم اکنون یکی از بزرگترین انتقادی که در شهر وجود دارد کمبود نیروهای بومی در ادارات شهرستان سوادکوه است، چرا تعداد زیادی از کارکنان ادارات ما از خارج از شهر و شهرستان هستند؟ انتظار ما این است که همه اقشار جامعه را با یک دید نگاه کنند و بومی سازی را در ادارات شهرستان داشته باشیم و از جوانان تحصیل کرده شهرستان سوادکوه در ادارات بیشتر بهره بگیرند.

 نیره صمدی از فعالان اجتماعی می‌گوید: انتظار از یک نماینده این است به مردم زجر کشیده و محروم کمک کند و فقط مختص به یک گروه خاص و اطرافیان خود نباشد.

حسین سعادتی مسئول کمیته انضباطی و تخلفات ورزش رزمی کارن پرشین فایت کشور افزود: ساده زیستی ، دلسوزی و شجاعت ، تعهد و اهتمام به قانون‌گذاری ، همسو و همفکر بودن با حاکمیت ، نظام و قانون اساسی از ویژگی‌های یک نماینده توانا و اصلح است.

بیتا زنجانی دبیر کمیته آمار و ارزیابی و عملکرد کارن پرشین فایت کشور می گوید : نماینده باید صداقت داشته باشد ، هم در گفتار و هم در عمل ، به وعده‌های خود جامعه عمل بپوشاند و صدای مظلومیت مردم را به گوش مسئولان ارشد نظام برساند و به جای وکیل الدوله بودن وکیل مردم باشد.


خانم شفیعی دبیر ورزش استان مازندران با بیان اینکه انتظارات بر گرفته از شعارهای انتخاباتی حتما باید بر اساس قانون باشد ، افزود: توجه به نظر مردم در مجلس ، مشورت با مردم حوزه، پرهیز از خوی کاخ نشینی، چاره جویی برای مشکلات جوانان، مطالبات زنان، برقراری عدالت اجتماعی و رفاه، کم شدن فاصله طبقاتی، رفع تبعیض‌ها و برخورداری عادلانه از امکانات،  حل مشکل بیکاری و ازدواج جوانان، جلوگیری از فساد مالی، مقابله با تهاجم فرهنگی، تخصص‌گرایی مهمترین انتظارات ما از نماینده است.

آنچه که در صحبت‌های همه شهروندان می‌توان دید این است که همه در یک نظر متفق القول هستند و آن هم عمل به قانون و رسیدگی به مشکلات مردم در حیطه اختیارات نماینده است و این نشان از آگاهی مردم دارد که به راحتی هر شعار انتخاباتی را قبول نمی‌کنند و با دقت بیشتری با وعده‌های انتخاباتی برخورد می‌کنند.

 انتظارات مردم از یک نماینده مجلس داشتن صداقت ، پاکدستی ، عمل به وعده‌ها ، پرهیز از دادن وعده‌های خارج از وظایف قانونی ، توجه به مردم و تلاش برای وضع قوانینی که به رفاه اجتماعی ، توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم بیانجامد، است.

امیدواریم که نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی هم به این انتظارات توجه کرده و انتظارات مردم و نیاز منطقه را سرلوحه برنامه کاری خود قرار دهند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false