×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، شب یلدا یا شب چله آخرین شب آذرماه، شب اول زمستان و درازترین شب سال است.ایرانیان باستان بر این باور بودند که فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلندتر شده و تابش نور ایزدی افزونی می‌یابد، یلدا و جشن‌هایی که برگزار می‌شود، یک سنت باستانی است، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند.

سید محمد جعفری معاون آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران با حضور در جشن دانش آموزان هنرستان با نیازهای ویژه حاج احمد خلیلی ساری به خبرنگار ما گفت: هدف از برگزاری شب یلدا در مدارس بر این است آیین‌های سنتی و بومی را برای دانش آموزان بازگو کنیم.

معاون آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران با بیان اینکه در این جشن و دور هم بودن دانش آموزان با نیازهای ویژه استان مازندران وهمراه با خانواده هایشان در کنار هم هستند تا دانش آموزان احساس کنند مادران و پدران دغدغه آنها را دارند و همیشه در کنار آنان هستند.

جعفری گفت: باید آداب و رسوم گذشتگان بیشتر برای مردم بازگو شود چرا که سنت‌های قدیمی در گذر زمان کمرنگ شد و برپایی این‌ جشن‌ها می‌تواند برای مردم آرام‌بخش باشد.

وی یادآور شد؛در ۶ ماهه نخست امسال در بخش فرهنگی و تربیت بدنی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان مازندران رتبه برتر کشور را کسب کردند.

گفتنی است در پایان این جشن از دانش آموزان برتر و معلمین هنرستان حاج احمد خلیلی ساری تجلیل به عمل آمد .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false