×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، قطعی‌های برق که طی روزهای اخیر در سراسر کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرد و منجر به اعتراضات گسترده شد، امروز بیشتر از روزهای اخیر رخ داد و دامنه اعتراضات در شهرهای مازندران نسبت به قطعی بدون برنامه برق را بیشتر کرد.

در حالی که قطعی برق در مناطق مختلف یک نوبت ۲ ساعته در روز بود ، امروز نوبت‌های قطعی برق در برخی مناطق استان به ۲ نوبت و حتی سه نوبت قطعی نیز افزایش یافت.

در برخی مناطق ساری مانند خیابان قارن و بیست متری دوم نیز شهروندان دست‌کم ۲ بار قطعی برق را تجربه کردند.

همچنین در برخی مناطق حاشیه‌ای ساری مانند کوی ارم ساعات قطعی برق به بیش از چهار ساعت نیز رسیده است.

قطعی برق در بعضی مناطق شهرهای دیگر از جمله قائمشهر سه بار نیز اتفاق افتاد. خاموشی های ناگهانی و طولانی مدت برق در مناطق مختلف مازندران امروز در حالی رقم خورد که طبق گزارش هواشناسی ، گرمای هوا نیز در برخی مناطق رکوردشکنی کرد.

برای نخستین بار در سال جاری دمای هوای استان از مرز ۴۰ درجه فراتر رفت و در منطقه کوهستانی کیاسر در شهرستان ساری به ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران درباره خاموشی‌های رخ داده خارج از برنامه امروز مازندران ضمن عذرخواهی از مردم استان گفت : عبور از رکورد ۶۶ هزار مگاواتی مصرف برق در کشور علت اصلی طولانی بودن خاموشی‌ها و خارج از برنامه بودن آن است.

سید کاظم حسینی کارنامی افزود: امروز میزان تولید برق در کشور ۴۵ هزار مگاوات بود ، اما به علت گرمای بیش از حد و مصرف سراسری در کشور میزان مصرف به ۶۶ هزار مگاوات رسید که خاموشی‌هایی در سراسر کشور برای کنترل شبکه در نظر گرفته شد و به همین دلیل در مازندران نیز بیش از یکهزار مگاوات برای جلوگیری از خاموشی سراسری خاموشی اعمال شد.

وی با اشاره به اعمال نشدن خاموشی در مراکز درمانی و مراکز حساس ، گفت : امروز بیش از ۱۰ هزار تماس توسط مشترکان با مراکز ۱۲۱ استان برقرار شد که امیدواریم طی روزهای آینده با کاهش دمای هوای استان و تمهیدات کنترل بار شبکه ، این روند پایدار و خاموشی‌های احتمالی طبق جداول منتشر شده در سایت این شرکت و نرم‌افزار « برق من » اجرا شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false