×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، مجتبی حبیب‌نژاد فرماندار سیمرغ در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا عدم تعامل سازنده برخی مدیران شهرستانی با مدیران استانی حوزه خود را یک ضعف دانست که شهرستان را از امکانات و امتیازاتی بی‌بهره می‌گذارد، اظهار کرد: شرایط خاصی در شهرستان حاکم است که نگاه ویژه مسؤولان استانی به حل این مسائل و مشکلات کمک می‌کند.

وی افزود: انتظار دارم همه مدیران تعامل سازنده را با مدیران مرتبط استانی خود داشته باشند.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از دغدغه و نگرانی‌های ما در شهرستان است، تصریح کرد: انتظار داریم مدیران مرتبط با این حوزه با تمام توان و پتانسیل پای‌کار حاضر باشند.

وی ادامه داد: در بحث زراعت چوب اعلام کردیم نیازمند ۲۰ هزار اصله نهال هستیم که انتظار داریم این موضوع طی برنامه ۱۰۰ روزه عملیاتی شود.

حبیب‌نژاد بابیان اینکه همه دستگاه‌های زیرساختی، شوراها، دهیاران، بخشداران و مدیران شهری کمک کنند تا از سایر شهرستان‌ها عقب نمانیم، اظهار کرد: محورهای مواصلاتی شهرستان مشخص هستند که این ۲۰ هزار نهال باید قبل از برنامه ۱۰۰ روزه در شهرستان کاشته شوند.

وی افزود: مصوبات استانی تقسیم‌کار این حوزه را مشخص کرده است و می‌خواهم به‌صورت نمادین در بخش مرکزی، بخش تالارپی و حوزه شهری شهرستان سیمرغ کاشت نهال را داشته باشیم همچنین از دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و بخشداران انتظار دارم در بحث نگهداری و آبیاری نهال‌ها کمک کنند.

این مسؤول در ادامه به موضوع تنظیم بازار، تأمین ارزاق عمومی مردم و مدیریت قیمت‌ها توسط اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تأکید کرد و گفت: هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست، نظارت کافی در این حوزه وجود ندارد و لازم است نظارت مستمر بر قیمت‌ها صورت گیرد ضمن اینکه اجازه سودجویی به هیچ‌کس داده نشود و متخلفین به مراجع ذی‌صلاح معرفی شوند.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه شهرک صنعتی سنگتاب شهرستان سیمرغ به‌عنوان پایلوت شهرک بدون واحد تعطیل در استان طی برنامه ۱۰۰ روزه انتخاب‌شده است، تصریح کرد: جلسات مستمری برگزار شد و این انتظار از متولیان بحث داریم که تمام‌قد پای‌کار حضورداشته باشند.

وی در ادامه به حوزه راه‌های ارتباطی شهرستان اشاره کرد و گفت: محور سیمرغ به جویبار در حوزه شهرستان سیمرغ در ایام‌الله دهه فجر به اتمام می‌رسد اما ضعف‌هایی در حوزه محور منتهی به شهرستان بابلسر و شهر بهنمیر وجود دارد که این پروژه به‌کندی پیش می‌رود.

حبیب‌نژاد بابیان اینکه مردم ساکن در حاشیه محور سیمرغ به بهنمیر ناراضی هستند، تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید احساس مسؤولیت کنند و نگذارند این پروژه معطل بماند.

وی افزود: علی‌رغم بازدیدهای انجام‌شده توسط مدیرکل محترم و معاون استاندار پیشرفت این محور به‌کندی در حال انجام است.

فرماندار سیمرغ با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه باید در برنامه ۱۰۰ روزه اجرایی شود و اگر دوستان نمی‌توانند اعلام کنند، تأکید کرد: علی‌رغم دستوراتی که توسط مدیرکل و معاون استاندار داده شد متأسفانه این پروژه به سرانجام نرسیده که انتظار داریم این موضوع مدیریت شود چراکه صبر ما حدی دارد.

این مسؤول به مدیران مربوطه این حوزه تذکر جدی داد و گفت: گزارش پیشرفت این پروژه به‌صورت روزانه به فرمانداری اعلام شود.

حبیب‌نژاد در ادامه این جلسه به نزدیک شدن ایام عید و حضور مسافرین در شهرستان اشاره و تصریح کرد: در محورهای منتهی به شهرستان جویبار، بابل و بابلسر شاهد دپو نخاله‌های ساختمانی هستیم و انتظار داریم که راهداری با کمک دهیاران پاک‌سازی‌های این محورها را انجام دهند.

وی به تشکیل ستاد خدمات سفر در شهرستان اشاره کرد و گفت: نیاز به برخی امکانات رفاهی برای توقف مسافرین در شهرستان داریم که مجموعه مدیران مرتبط در جلسه ستاد خدمات سفر این هماهنگی را خواهند داشت همچنین در سال جاری سیاستی را تعریف کردیم تا سرریز مسافرین سایر شهرستان‌ها را در شهرستان خود داشته باشیم.

فرماندار سیمرغ بابیان اینکه ماده ۷۹ قانون به خدمات عامل المنفعه‌ای که باید به ارباب‌رجوع داده شود صراحت دارد، اظهار کرد: همه سازمان‌ها، نهادها و بانک‌های عامل به جد باید این قانون را رعایت کنند.

حبیب‌نژاد در پایان به اهمیت برنامه‌های دهه فجر در شهرستان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های که برای این ایام دارای پروژه هستند پیگیر پروژه‌های خود باشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false