×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ آیین اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کار ۱۵۰ نماینده نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی به پایان رسید که این دانش‌آموزان ، نماینده ۱۴ میلیون دانش‌آموز سراسر کشور بودند. دانش‌آموزان استان مازندران نیز ۴ نماینده در این دوره داشته‌اند از جمله علی شعبانی، سینا حسینی، آیدا جدیدی و نازنین جهاندار که به مدت دو سال در این کسوت در حال تلاش بودند.

مجلس شورای اسلامی نهادی صنفی ، مشورتی است که هدف آن بسترسازی مناسب برای مشارکت آگاهانه و آزادانه در عرصه سرنوشت دانش آموزان و زمینه سازی برای تمرین عملی اصول و معیارهای مردم سالاری است و همچنین زمینه تربیت اجتماعی ، سیاسی ، مدیریتی دانش آموزان و ترویج فرهنگ گفت و گو و مشورت بین دانش آموزان و تقویت روحیه خودباوری و خوداتکایی است که در سازمان دانش‌آموزی استان‌ها فعال است.

علی‌اصغر قیصری مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران گفت: پس از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس ، انتخابات هر دوره از مجلس دانش‌آموزی با حضور نمایندگان شهرستان‌ها و مناطق تحت نظارت سازمان دانش‌آموزی استان برگزار می‌شود.

به گفته او کمیسیون های تخصصی مجلس دانش‌آموزی در سطح کشور به ۵ قطب تقسیم شده است. این کمیسیون‌ها، «ورزش و سلامت»، «علمی ، آموزشی»، «فرهنگی ، هنری»، «اجتماعی ، تربیتی» و «ارتباطات و فناوری» هستند.

قیصری یادآوری کرد که استان مازندران قطب چهارم است و در این دوره از مجلس دانش‌آموزی در کمیسیون ورزش و سلامت حضور داشت و علی شعبانی از نمایندگان این استان نیز رییس این کمیسیون بوده است.

مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران گفت: کمیسیون ورزش و سلامت به ریاست نماینده مازندرانی ، در ۲۴ ماه فعالیت خود ، در ارزشیابی ماهانه ، در ۲۱ ماه رتبه نخست و در ۳ ماه نیز رتبه دوم را در میان کمیسیون‌ها در اختیار داشته است.

در آیین اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی امیرعلی مهدی‌زاده نماینده مازندرانی به عنوان نماینده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور و علی شعبانی نماینده مازندرانی به عنوان رییس کمیسیون ورزش و سلامت نطق داشتند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false