×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عنوان کرد : وعده دادم که برنامه‌های رییس‌جمهور و برنامه‌های خودم را پیگیری کنم و ما ۷۵ تا ۸۰ درصد برنامه‌های وزارت کشور در دوره قبل را عملیاتی کردیم که البته وعده‌های کلی داده شد. مثلاً برخی نماینده‌ها نسبت به مدیریت استان مشکل داشتند که من هم وعده بررسی دادم زیرا این بررسی وظیفه وزیر کشور است  اما وعده شخصی داده نشد و کسی هم وعده شخصی نخواست.

وی گفت : برخی گروه‌های سیاسی متناسب با تفکر و مطالبات خود برای وزارت کشور افراد مختلفی را معرفی می‌کردند که من به آنها حق می‌دهم. به هر حال گروه هایی که به انتخابات وارد می‌شوند و در انتخاب دولت سهمی دارند باید توقعات و مطالبات خود را هم بگویند. به هر حال من در معادلات سیاسی این گروه‌ها نمی‌گنجم چون از لحاظ تفکری به آنها انتسابی ندارم اما حق نهایی را برای انتخاب کابینه باید به رییس‌جمهور بدهیم، چون مردم به رییس‌جمهور رای دادند و او می‌خواهد کشور را اداره کند و  رییس‌جمهور هم اعلام کرده بود که مشی اعتدالی را دنبال می‌کند و کسانی را در دولت انتخاب می‌کند که مشی اعتدالی داشته باشند.

وزیر کشور یادآور شد: انتقادات طبیعی است و نمایندگان مجلس ابهاماتی داشتند که من خوش‌بینانه به آن نگاه کردم یعنی اول گفتند گرایش سیاسی رحمانی فضلی با ما متفاوت است که به آن حق می‌دهم و مورد دیگر ابهام در مورد انتخابات بود که ما در وزارت کشور از ۱۵۱ نفر از بانوان در سطوح مختلف مدیریتی از جمله معاون استاندار، فرماندار، بخشدار و مدیرکل استفاده کرده‌ایم و از این بابت در میان دستگاه‌ها رکورد دار هستیم و  ۱۳۱ نفر هم در سطوح مختلف مدیریتی از اهل تسنن داریم.

رحمانی فضلی گفت : خوشبختانه ظرفیت‌سازی خوبی در وزارت کشور برای استفاده از زنان و اقوام و اقلیت‌ها ایجاد کرده‌ایم.  بعلاوه بنا دارم یک خانم به عنوان یکی از معاونان وزیر کشور حضور داشته باشد و در این جهت بدنبال نیرو هستیم اما درباره استفاده از زنان در استانداری باید بگویم که استانداری شرایط خاص و مسائل امنیتی، سیاسی و اجتماعی مختص خود را دارد که اگر  خانمی که تجربه وزارت کشوری دارد و اشرافی بر سطح جامعیت این مسائل داشته باشد، مطرح شود، حتما استفاده خواهیم کرد که در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم./ ایسنا

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false