×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری مدیران پس از انقلاب اسلامی در بابل ، انقلاب اسلامی را انقلاب فرهنگی و فکری برشمرد و اظهار کرد: احیای تربیت معلم بر پایه سند تحول بنیادین آموزشی است.

وزیرآموزش و پرورش پژوهش محوری را مبنای سند تحول بنیادین برشمرد و گفت: متأسفانه امور تربیتی در طول زمان به دلیل برخوردهای سلیقه‌ای تضعیف شده است تلاش می‌شود که در ساختار و محتوای امور تربیتی تحول ایجاد کنیم و طرحی در این راستا تهیه شده است.

وی به نقش خیران مدرسه‌ساز کشور اشاره و افزود: ۱۱ هزار مدرسه‌ در دهه مبارک فجرافتتاح شد، که پنج هزار و ۱۰۰ مدرسه خیرسازاست.

این مقام مسئول کسب رتبه پنجم المپیاد جهانی دانش آموزان ایرانی را در راستای نهادینه شدن فرهنگ عزت و باور برشمرد و یادآور شد: دانش آموزان ایران در سال تحصیلی جاری، رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص دادند.

نوری با اشاره به اینکه تعداد مدارس خارج از کشور ما ۱۱ برابر شده است، افزود: تعداد دانش‌آموزان شاغل در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای، چهار برابر و تعداد مدارس دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیز ۹ برابر شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون زمینه تحصیل برای دانش‌آموزان اتباع که دارای شناسه هستند در ایران فراهم است، اظهار کرد: سال گذشته ۵۶۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی داشتیم که با توجه به اتفاقات کشور افغانستان، بیش از ۱۰۰ هزار نفر به این تعداد اضافه شد.

این مسئول از افزایش بودجه عمومی دولت به آموزش و پرورش خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ۹.۶ درصد از بودجه عمومی دولت به آموزش اختصاص یافته بود که به‌طور طبیعی از میزان تولید ناخالص داخلی کشور پایین‌تر بود، اما امسال این عدد به ۱۳.۱ درصد رسید .

وی با اشاره به اینکه سالیانه پنج الی ۶ هزار نفر رتبه‌بندی می‌شوند، ۱۰۰ هزار بازنشسته فرهنگی در انتظار رتبه بندی هستند، اظهار کرد: رتبه بندی برخی از این فرهنگیان انجام شد و برخی مشمول رتبه یک بودند که دستور برای بازنگری انجام شد همچنین رتبه بندی گروه سه، چهار و پنج فرهنگیان صادر و برای معلمان در دست انجام است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false