×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه مازندران تخصص بیهوشی را پراسترس‌ترین و پرمسئولیت‌ترین رشته تخصصی پزشکی دانست و گفت: به رغم اینکه متخصصان بیهوشی بالاترین حق بیمه مسئولیت حرفه‌ای را می‌پردازد و پاسخگوی بیشترین شکایات پزشکی است، اما از کمترین درآمد های پزشکی برخوردار است.

دکتر فاطمه فرهودی رئیس انجمن بیهوشی ومراقبت های ویژه استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اعضای هیات مدیره و بازرسی این انجمن همگان با دیگر انجمن های استان های کشور در یک اعتراض دستجمعی طی امروز و فردا  خدمات رایگان را در بیمارستان های استان مازندران انجام می دهند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت هر بار به بهانه بومی‌سازی و سیاست‌گذاری، ارزش خدمات رشته بیهوشی و درصد پرداختی به آن را بدون منطق کارشناسی، کاهش داده است، اضافه کرد: در حالی که متخصص بیهوشی نماینده چند متخصص دیگر مانند قلب، ریه، اعصاب، غدد و گوارش است و مسئول اداره حیات بیماران در هنگام جراحی است ، نه تنها در کنار ارزش خدمات متخصصان رشته‌های جراحی و قلب افزایش نیافته ، بلکه تعرفه حداقلی را نیز کاهش داده شده است.

فرهودی کاهش و تعویق عرضه خدمات بیهوشی را از اقدام غیر منطقی وزارت بهداشت دانست و بیان داشت:  در حالی که متخصصان بیهوشی پر استرس ترین فعالیت را در هنگام جراحی دارند ، اما  به غلط عموم مردم بر این باورند که متخصصان “بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد”  تنها به بیهوشی دادن به بیماران نیازمند جراحی مشغول هستند در حالی که دانش بسیار بالای این متخصصان در احیای بیماران، نجات بیماران ترومایی و بیماران بستری در ICU که جزء پراسترسترین زمینه های فعالیت پزشکان است از دید مردم پنهان مانده است.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه مازندران گفت: بیشتر خدمات متخصصان بیهوشی در زمینه احیای بیماران به شدت بدحال و ترومایی در نظام ارزش گذاری خدمات سلامت یا به حساب نیامده و یا دارای ارزش مادی بسیار کمی است.

وی گفت: هنوز برای انجمن های بیهوشی و مراقبت های ویژه استان های کشور مشخص نیست که چرا وزارت بهداشت  با کتاب مرجع  CPT بدون دخل و تصرف جانبدارانه مخالفت می کند.

فرهودی گفت: انجمن بیهوشی مازندران همراه با دیگر انجمن های کشور ضمن اعلام  همراهی کامل با تصمیمات ۲نهاد “انجمن آنستزیولوژی و مراقبت های ویژه ایران” و “شورای بورد تخصصی بیهوشی”  هشدار نسبت به عواقب کوتاه و بلندمدت پافشاری وزارت بهداشت، وزارت رفاه و شورای عالی بیمه بر مصوبه ناعادلانه خود و بی توجهی به رایزنی های صورت گرفته با نمایندگان ارشد انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران درخواست می کند که با دخالت فوری در این موضوع و اخذ تصمیمی مدبرانه، اقدامات الزام را در جهت تحقق خواسته های متخصصان بیهوشی حرکت کنند.

وی  توقف موقت تصویب نامه  هیأت وزیران، نهم شهریور سال جاری،  دستور بازبینی این ابلاغیه  و رفع موارد تبعیض آمیز و ناعادلانه  مندرج در آن با مبنا قرار دادن بدون دخل و تصرف کتاب Current ۲۰۱۷ سال ویرایشProcedural Terminology،  به رسمیت شناختن رشته تخصصی بیهوشی، مراقبتهای ویژه و درد به عنوان یک رشته بالینی از سوی سازمان های بیمه گر و  کاهش منطقی ظرفیت دستیاری رشته بیهوشی از سوی وزارت بهداشت را مهمترین خواسته  انجمن اعلام کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false