×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛  همای سعادت بر دوش بانویی میانسال در راس هرم شرکت هواپیمایی ایران ایر، مجموعه‌ای که روزگاری نه چندان دور، عنوان بزرگترین ایرلاین خاورمیانه را با خود به همراه داشت،” فرزانه شرفبافی”، بانوی ۴۴ ساله، از این پس حرف اول و آخر را در هما خواهد زد، از همین دیروز و با حکم عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی.

اندکی بعد از خداحافظی “فرهاد پرورش”، مدیر پرحاشیه‌ای که توانست با همه مخالفت‌ها برای ادامه حضور در پست ریاست هما، هشت سال تمام بر صندلی ریاست آن شرکت تکیه زند.

به نظر می‌رسد با اعزام او به عنوان نماینده ایران در سازمان بین‌المللی ایکائو، “پرورش” مزد همراهی خویش با عباس آخوندی در ماجرای خرید هواپیماهای پهن پیکر را گرفت و عاقبت به خیر شد!

بانوی تازه برکشیده بر کرسی ریاست ایران ایر، تا دو روز قبل، ریاست مرکز آموزش و بهسازی منابع انسانی ایران ایر را در اختیار داشت. عنوانی معمولی و نه چندان دهن پرکن  و عضویت در هیات مدیره این شرکت از یکسال قبل.

تا اینجای کار، تردیدی باقی نمانده که انتخاب “فرزانه شرفبافی” برای ریاست شرکتی با عرض و طول هما در دایره مصلحت سیاسی بوده تا منفعت سازمانی!

به ویژه با نادیده گرفتن تعداد زیادی خلبان و کاپیتان نامدار و کهنه کار مرد حاضر در پیکره شرکت هما.

با اینهمه، عباس آخوندی همین دیروز و با صدور حکمی برای فرزانه شرفبافی به همه حواشی ماههای اخیر دایر بر خداحافظی دیر هنگام “پرورش” از ریاست هما پایان داد.

شرکتی که برآورد می‌شود با بدهی دستکم ۵۰۰ میلیارد تومانی مواجه بوده و حدود ۷۰ درصد پرنده‌های آهنی آن در آشیانه فرودگاه‌ها هم زمینگیر.

ایران ایر قدرتمند سال‌های نه چندان دور، امروز با تنفس مصنوعی به حیات خویش ادامه میدهد و  برای بازگشت به آسمان آبی زندگی،راهی بس دور دراز در پیش دارد، این را می‌توان از پیام صریح و انتظارات عباس آخوندی برای سرپرست جدید هما هم به خوبی فهم کرد.

“اقدام برای بازسازی ساختاری همه جانبه هما از جمله در مواردی چون حقوقی، مالی، فنی و ناوگان و تجهیزات گرفته تا آماده شدن  هما برای رقابت درسطح منطقه و جهان به عنوان شرکتی در سطح جهانی و از آن مهمتر،جلب رضایت مشتریان، خواسته ای  که دقیقا وزیر راه وشهرسازی دست بر روی نکته مهمی گذارده چرا که با وجود شروع نوسازی ناوگان در هما، هنوز هم این شرکت در پرواز به موقع،  عزم چندانی ندشته و یکی از مهمترین مشکلات این شرکت، تاخیر در پروازهای آن است.

بدون اغراق، انتظارات وزیر راه شهرسازی از رئیس جدید هما، خواسته ای به حق بوده هرچندکه عملی شدن این خواسته ها در شرایط فعلی و  با رئیس جدید چندان هم شدنی نیست.

فعالیت خارج از دایره حساب و کتاب، حضور جمعیتی به درازای ۱۰ هزار نفر در کادر هما، نداشتن سابقه مدیریت جدی در کارنامه رئیس جدید، زیان دهی شدید قدیمی ترین شرکت هواپیمایی کشور و زمینگیر شدن بخش مهمی  از پرنده های آهنی آن، تنها گوشه کوچکی از دست اندازهای فراروی این بانوی میانسال بوده که گمان می‌رود در گیرودار انتخاب اعضای جدید کابینه دولت دوازدهم، ماه عسل آن هم در دوره ریاست هما در پلک زدنی به اتمام خواهد رسید.

و او خواهد ماند با کوهی از مشکلات در شرکت ایران ایر که میراثی است قدیمی از دوران فرهاد پرورش!

پیش بینی می‌شود روزگار نه چندان آرام رئیس جدید با پیوستن هواپیماهای جدید به ناوگان هما و چالش‌های تامین منابع مالی آنها با تلاطم بیشتری هم مواجه شود.

با قوی تر شدن احتمال جابجایی عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی و آمدن وزیر جدید، این احتمال تقویت شده که دوران ریاست “فرزانه شرفبافی” چندان هم طولانی نمی‌شود ولو با تکیه بر شعار انتخاباتی حسن روحانی برای استفاده بیشتر از بانوان در ترکیب مدیران ارشد دولتی./ صراط

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false