×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال :  آیت‌الله علی معلمی ظهر امروز در جمع عزاداران حضرت فاطمه زهرا(س) که به‌مناسبت شهادت ایشان در مسجد جامع شهرستان چالوس برگزار شد، با تسلیت این ایام به تشریح واقعه‌گویی اتفاقات زمان حضرت زهرا(س) پرداخت و اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) ۲۳ سال رنج برد تا امت اسلام صاحب گنج گشتند و بلندآوازه شدند و در قسمت پایانی عمر ایشان پشت سرش دلایل مخالفت خود را اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) آگاهی و عزت را برای شیعیان به‌بار آورد و به‌ملت خدمت کرد، افزود: باید دلایل خصومت ورزیدن و ستیزه‌جویی با مقام پیامبر را ریشه‌یابی کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تشریح واقعه کوبیدن در خانه فاطمه زهرا(س) یک‌دانه یادگار پیامبر، بیان کرد: در اینجا نیز چند مسأله مطرح می‌شود و اگر تصور کنیم عداوت دیرینه‌ای با وی داشته و منتظر درگذشت پیامبر بودند تا بیایند کینه خود را ابراز کنند و یا اینکه آمده بودند علی(ع) را برای گرفتن بیعت ببرند و اگر فاطمه این انحراف پدید آمده را تحمل می‌کرد حد اعلای احترام رابرای فاطمه داشتند.

وی با بیان اینکه فاطمه(س) بیشتر از تصور برای جامعه عزیز بود، تصریح کرد: هر کس بخواهد در برابر انحراف در جریان مسائل سیاسی، اجتماعی و مدیریتی مقاومت کرده و افشاگری کند قطعاً عوارض و پیامد دارد.

معلمی با اشاره به اینکه زهرا(س) کمر همت خویش را برای دفاع از جریان اصیل وحی از وصیت پدر مردانه بست، خاطر‌نشان کرد: بر اساس آیات قرآن مؤمنان به‌یک تجارت نجات‌بخش از عذاب دردناک راهنمایی شدند که شامل ایمان به‌خدا، ایمان به رسول اکرم و جهاد در راه خدا بوده و برای زن و مرد قابلیت اجرا دارد.

وی با اشاره به انتقاداتی که در زمینه جهاد وجود داشته و آن‌را منحصر به‌مردان می‌دانند، افزود: جهاد تنها به‌معنای مقاتله نیست بلکه مقاتله جهاد مظهری از مظاهر جهاد است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری جهاد را به‌معنای تلاش در راه خدا عنوان کرد و گفت: تلاش فرهنگی، تلاش سیاسی، تلاش اجتماعی و تلاش نظامی مظاهری از جهاد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند پس از اینکه در قرآن سوگند‌ها یاد کرد و به جان آدمی که گوهر گران‌بها می‌باشد قسم خورد، افزود: اینکه خداوند به جان آدمی و سازنده جان سوگند یاد کرد و این یعنی خداوند نخواست انسان در مسیر پیمودن رشد و تعالی و کمال انسانی مجبور باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند نخواست انسان در آلودگی به گناه، معصیت و خلاف مجبور باشد بیان کرد: هم راه فجور پیش راه بشر نهاده شد و همراه پاکی و تقوا برایش گشوده شد.

وی با تأکید بر اینکه این انسان است که می‌تواند خویشتن را پاک‌سازی کند، گفت: هر انسانی در درون خود هم عقل داشته و هم دارای نفس اماره است و این یعنی کشش و گرایش الهی در وی وجود دارد.

معلمی با اشاره به مسؤولیت نفس اماره در وسوسه کردن انسان به‌سوی خلاف و انحراف اظهار کرد: این انسان است که بین این دو قطب با اراده خود راه درست را برگزیند زیرا انسان طلا نیست که ارزشی آفریده شده باشد و سنگ بی‌خاصیت نیزنیست، بنابراین باید خود را با بهره‌گرفتن از عقلی که خدا داد بسازد.

وی با بیان اینکه مکمل عقل بعثت انبیا است، خاطر‌نشان کرد: خداوند دو حجت دارد که شامل عقل در درون انسان و بعثت انبیا و نازل شدن قرآن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند رسولان را با دلایل روشن فرستاد، گفت: این دلایل روشن شامل معجزات، دلایل عقلی و آیات داشتند تا رسالتشان را اثبات کند.

این مسؤول با بیان اینکه میزان به انبیا داده شد، اظهار کرد: معنای عقلی میزان همان ممیز بین حق از باطل و حرام از حلال است تا جامعه و انسان‌ها اقامه قسط با بهره گرفتن از بعثت و از کتاب کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت رسول خدا همه مردم با فاطمه دشمنی نکردند، افزود: اینکه بی بی فاطمه از همه مردم گله‌مند بودند به این دلیل بود که اگر جامعه و ناس انبیا را یاری نکنند انبیا موفق نمی‌شوند.

معلمی با اشاره به اینکه اگر جامعه به امام معصوم و اولیای خدا کمک نکنند امام معصوم خانه‌نشین می‌شود، بیان کرد: بعد از رحلت پیامبر مخالفان بسیار زیرکانه و فریبنده به‌نفع پیغمبر شعار دادند و دو دسته ایجاد شد که عده‌ای  پافشاری داشتند که طبق وصیت پیامبر پیش برویم و دسته‌ای دیگر مخالف این امر بودند.

وی با بیان اینکه امام راحل روی سازش با استکبار نداشت و وی را ام‌الفساد قرن و شیطان بزرگ نامیدند، گفت: امام خمینی(ره) رابطه ایران و امریکا را رابطه گرگ و میش معرفی کردند اما با این‌حال عده‌ای گفتند که اگر بخواهیم انقلاب و نظام را داشته باشیم باید کوتاه آمده و سازش کرده و مذاکره کنیم و نتیجه مذاکره این بود که از ۲۰ درجه غنی‌سازی اورانیوم به ۳.۵ درجه رسیدیم و درود خدا به نگاه ژرف‌اندیش رهبری که به مذاکره خوش‌‌بین نبودند اما به ایشان فشار آوردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: پذیرفتن حکمیت بر امام علی(ع) نیز تحمیل شد و با این مصلحت اندیشی امام علی را کنار گذاشته و دیگری را روی کار آوردند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false