×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

رخداد شمال : ولی الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است کاروان‌هایی که با مجوز سازمان عتبات و عالیات به عراق سفر می کنند در زمان حوادث غیرمترقبه به سهولت خدمات رسانی می‌شوند.

وی در واکنش به حادثه ناگوار آتش‌سوزی در یکی از هتل‌های کربلا و جان باختن و مجروح شدن چند تن از زوار ایرانی که بدون هماهنگی سازمان عتبات به عراق سفر کرده بودند، گفت: برخی افراد بدون مجوز اقدام به اعزام زوار می کنند که عتبات باید پیگیری کند و وزارت خارجه در اعطای ویزا از سوی سفارت عراق دقت نظر داشته باشد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بر اساس وظایفی که سازمان حج و زیارت دارد این موضوع مشخص است که باید حضور زوار در عتبات به وسیله کاروان هایی باشد که آنها مشخص می کنند که هم بیمه آنها مشخص بوده و هم بحث امنیتی لحاظ شود.

وی افزود: لازم است بر کاروان هایی که به عتبات اعزام می شوند نظارت صورت گیرد که حتما زیر نظر سازمان عتبات و عالیات باشند که به لحاظ امنیتی و حوادث غیرمترقبه متولی داشته باشند تا خانواده ها پیگیری کنند همچنین در زمان اتفاقت ناگوار، انتقال مجروحین و غیره و خدمات رسانی تسهیل می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است سازمان عتبات آیین نامه ای تدوین کند که بر اساس آن سفر گروهی زیارتی خارج از این سازمان دارای حد و حدود باشد و از یک تعداد بیشتر حتما با مجوز عتبات به عراق سفر کنند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false