×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پروش در گردهمایی شوراهای آموزش و پرورش در توسعه استان در اردوگاه بادله ساری اظهار کرد: ۱۳.۵ میلیون دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند که ۳۲ هزار میلیارد بودجه تحصیل این دانش‌آموزان است که به طور میانگین برای هر دانش‌آموز ۲.۵ میلیون هزینه می‌شود.

وی افزود: آنچه اتفاق می‌افتد مبتنی بر سند چهارچوب تربیتی جامعه است و همه اذعان داریم که حداقل‌ها برای آموزش و تربیت انجام می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: روش‌ کار باید تغییر کند هر جا امور به مردم محول می‌شود کارها کیفی‌تر و دقیق‌تر است و نقش مردم بیشتر است کارها بهتر است آموزش و پرورش از این مقوله جدا نیست.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش فعالیت‌ها پیچیدگی خاصی دارد، خاطرنشان کرد: سخن تربیت انسان است، انسان‌هایی که دارای اختیار هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در فرایند تربیت باید تربیت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به خوبی انجام شود، عنوان کرد: امروزه توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی کشورها منوط به آموزش و پرورش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: اگر بودجه‌ای که در جهان برای آموزش و پرورش عدد ۱۰۰ باشد هشت کشور پیشرفته جهان ۹۹.۵ درصد این پول را در بخش آموزش هزینه می‌کنند و همین امر دلیل پیشرفت این کشورها است.

قدمی به لزوم توجه آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی اشاره کرد، گفت: اسلام هم سنین ۷ تا ۱۲ سال را دوران حساس تربیتی می‌داند و این دوران باید نظم، بهداشت، احترام به پدر و مادر، کمک و مشارکت به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

معاون وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه کشور‌های پیشترفته با تحقیق در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کردند، افزود: در اقتصاد کشورهای پیشرفته به طور ثابت سهمی برای تعلیم و تربیت دیده شده است.

وی با تأکید بر حمایت شهرداری‌ها در توسعه و پیشرفت این کشورها اظهار کرد: هشت کشور پیشرفته دنیا توانستند با استفاده از مشارکت شهرداری‌هل در امور فرهنگی، اجتماهی، به توسعه متوازن دست پیدا کنند.

معاون وزیر آموزش و پروش با بیان اینکه شوراها می‌توانند سبب ارتقا فرهنگی جامعه شوند، گفت: شورا‌ها در چارچوب قوانین با آموزش و پروش مشارکت کنند لازم است این روند در آموزش و پروش تسهیل سازی شود.

این مسؤول با اعلام اینکه با روش موجود نمی‌توان آموزش و پرورش را به سمت جایگاه مطلوب هدایت کرد، گفت: از ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار آموزش و پرورش کشور ۳۱ هزار میلیارد تومان فقط صرف حقوق کارکنان می‌شود.

قدمی اظهار کرد: با خلاقیت باید به تغییر ریل آموزش و پرورش پرداخت حل این مسئله از راه غیر معمول باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مدرسه‌نمایی از جامعه است، ادامه داد: زندگی اجتماعی تجربه شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: لازم است دستگا‌ه‌های اجرایی، نخبگان، افراد ذی‌نفوذ و خیران باید برای توسعه آموزش و پرورش وارد میدان شود.

این مسؤول با بیان اینکه فرزندان جامعه باید باید برای امروز و فردای کشور تربیت شوند، گفت: این اقدام هزینه‌کرد پرورش نیست بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه است.

قدمی با بیان اینکه تضمین عمر انقلاب مبتنی به توجه آموزش و پرورش است، افزود: ارزش‌های اسلامی و انقلابی را با توجه به تغییرات زمان و تکنولوژی روز به مخاطبان انتقال دهیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false