×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان مازندران در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با عنوان اینکه مازندران با برنامه‌ریزی دقیق و مضاعف می‌تواند کارکرد فراستانی و فراکشوری داشته باشد افزود: مردم استان از دو موهبت دریا و جنگل، زمینهای حاصل خیز و متنوع، نیروی انسانی متبحر، بهره‌مندی از راه‌آهن، سه بندر فعال، هم‌جواری با کشورهای حوزه دریای خزر بهره‌مند هستند.

وی افزود: تنوع در همه عرصه‌ها ازجمله صنایع‌دستی، صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری از مزیت‌های مازندران است و سالانه بیش از شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌شود و در تولید ۱۹ محصول رتبه اول را برخوردار است.

خیریان پور با اظهار اینکه مازندران می‌تواند کارکرد فراستانی و فراکشوری داشته باشد گفت: باید برای رسیدن به اهداف باهمت مضاعف تلاش و کوشش کرد.

عزیزاله شهیدی فر رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این مراسم، حفظ بستر تولید شامل زمین را مهم‌ترین برنامه برشمرد و گفت: عرصه‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست را باید حفظ و به بحران آب توجه جدی کرد.

وی بابیان اینکه مازندران نیز درگیر بحران آب و خشک‌سالی است یادآور شد: باید به تکنولوژی‌های بخش کشاورزی روی‌آوریم و به آبیاری قطره‌ای و مدرن برای افزایش بهره‌وری آب توجه اساسی داشته باشیم.

شهیدی فر برلزوم مدیریت مصرف منابع آبی در بخش کشاورزی تأکید کرد و گفت: هفت درصد تولید و ۱۰ درصد ارزش افزوده محصولات به مازندران اختصاص دارد.

در این مراسم از تلاش‌های دلاور حیدرپور رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی مازندران تقدیر شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false