×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، علیرضا یونسی رستمی٬ معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ویژهٔ سازوکارهای کاهش طلاق استان٬ با اشاره به این‌که با اجرای طرح جامع کاهش طلاق و برنامه‌های علمی٬ تحقیقی و میدانی در شهرستان‌ها٬ جلوی رشد طلاق در اغلب نقاط استان گرفته شد و آمار طلاق در این شهرها رو به کاهش دارد٬ گفت: در برخی از شهرهایی که هنوز این روند متوقف نشده٬ آسیب‌شناسی علمی صورت گیرد و اجرای برنامه کاهش طلاق با جدیت تداوم یابد و همه دستگاه‌های مسئول مجدانه در این راستا اهتمام کنند.

یونسی موضوع اجتماعی کردن مقابله با آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق را بسیار گره‌گشا دانست و یادآور شد: در هر امری که از مشارکت مردم بهره گرفتیم در آن حوزه‌ها کاملاً توفیق یافتیم.

معاون استاندار از کاهش ۷.۵ درصدی آمار طلاق در ۲ ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ خبر داد و افزود: هم‌افزایی در همه حوزه‌ها برای کاهش آمار طلاق باید افزایش یابد و از تمام ظرفیت‌ها به‌صورت هماهنگ در این راستا بهره‌گیری شود.

یونسی بابیان این‌که آسیب‌های اجتماعی درگذر زمان شکل می‌بندد و برای کنترل و مقابله با آن به زمان نیاز است، گفت: فرمانداران، کالبدشکافی علمی در مورد فرآیند وقوع طلاق و عوامل مرتبط با آن در شهرستان متبوع صورت دهند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید، اعتبارات خوبی را به مقابله با آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق اختصاص داده است و برنامه‌های این بخش با نظارت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فعالیت سران محترم قوا در حال انجام است.

وی با تأکید بر این‌که فرمانداران، روستای بدون طلاق را در دستور کار قرار دهند، گفت: روستای فاقد طلاق در سال ۹۵ در حوزه شهرستان متبوع از سوی فرمانداران شناسایی و معرفی گردد تا زمینه تشویق دیگر روستاها را فراهم آورد و به‌عنوان طرح پایلوت اجرا شود.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های نوشهر، نور، فریدون‌کنار، جویبار، نکا، بابلسر، گلوگاه و بهشهر و برخی مسئولین کمیته‌های این ستاد به ارائه گزارش از اقدامات و برنامه‌های خود پرداختند و سازوکارهای کاهش طلاق موردبحث و بررسی قرار گرفت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false