×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال : در سومین شب از شهادت امام علی(ع) اولین امام شیعیان، کوچه و خیابان‌های شهرستان ساری، شهر علما، فقها و شهدا، شور و حال خاصی نمایان شده است و دلدادگان اهل بیت(ع) در فراق اولین امام شیعیان به سوگواری پرداخته و با شب‌زنده‌داری، از گناهان خود طلب مغفرت دارند.

مسجد مبرزا زمانی ساری همچون سال‌های گذشته میزبان مهمانان شب قدر است و برای سومین شب، این مراسم پرفیض با حضور حجت الاسلام حاج میرزا صادقی امام جماعت و پر شور مردم دلسوختگان به علی برگزار شده است تا ناله‌ها و فغان‌های مردم سرزمین با شفاعت شهدا و نگاه باری‌تعالی موجب عزتمندی دوباره بندگان شود.

دوباره فضای آسمانی در این مکان معنوی و نورانی شده است و دلدادگان اهل بیت(ع)، در سومین شب از شهادت اولین امام شیعیان امام علی(ع) عاشقی دوباره را زمزمه کنند.

حجت‌الاسلام میرزا حسن صادقی امام جماعت مسجد میرزا زمانی ساری در حاشیه این مراسم با گرامی‌داشت ایام سوگواری امام علی(ع)، عدالت را مهم‌ترین دغدغه این امام بزرگوار دانست و گفت: مهم‌ترین دغدغه علی(ع) در حوزه مسائل اجتماعی، مسأله عدالت است.

صادقی با تأکید بر رعایت و تقویت تقوای الهی افزود: در شب قدر و سومین شب شهادت امام علی(ع) باید با خود و خدای خود عهد ببیندیم که در راستای تقویت تقوای الهی و ماندگاری در مسیر الهی پیش از پیش ثابت قدم باشیم.

وی از تقوا به عنوان یک اخلاق فردی نفسانی نام برد که البته تقوا پشتوانه اجرای عدالت است و عدالت مهمترین خواسته امام علی(ع) و مهم‌ترین دغدغه آن حضرت است که باید به درستی انجام و تقویت شود.

سید عباس حسینی نژاد مدیر کل اسبق سیاسی و انتخابات استانداری مازندران  از شب قدر به عنوان شب آمرزش گناهان نام برد و اظهار کرد: امیدواریم خداوند با نگاه به دل غمگین و پشیمان بندگان خود، قلم عفو بر گناهان ما بکشد.

وی گفت: شب قدر، معراج دلدادگان و شب‌زنده‌داران است، این شب از هزاران شب برتر است و در شب‌های قدر، درهای توبه و استغفار به روی بندگان خدا باز است و هرچه فریاد و ناله داریم باید با صدای بلند به درگاه خداوند فریاد کنیم تا این ناله‌های ما در این شب سرنوشت‌ساز، پناه ما و نجات‌دهنده ما از گناهان یکساله‌مان باشد.

حسینی نژاد ادامه داد: شب سوم شیر یزدان است که تمام زندگی این بزرگ مرد الگو برای همه ما مردان و زنان مسلمان است و باید زندگی و سیره مولا به درستی برای جوانان تبیین شود.

محمد نیکوکار از دیگر دلدادکان به امام همام نیز افزود: شب قدر، فرصتی برای خلوت کردن و راز و نیاز با خداوند است که باید در این شب‌ها اوج بندگی خود را به بهترین نحو اثبات کنیم.

وی گفت: این شب و روزها شب بخشش گناهان ما و رحمت بی‌انتهای خداوند است که باید قدر دانسته شود و با توبه به درگاه خداوند برای همه گناهان خود طلب آمرزش کرده و برای یکسال معنوی جدید، بدون گناه با آمادگی کامل وارد شویم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false