×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ شورای پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور نمایندگان نیروهای مسلح استان در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران راه اندازی شد.
سردار «عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با تأکید بر تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و با بیان اینکه شناسایی این قشر دفاع مقدس یکی از اهداف به شمار می آید، اظهار داشت: با تشکیل تیم پیشکسوتان این اهداف تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل شورای پیشکسوتان دفاع مقدس و با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس سرمایه های نظام جمهوری اسلامی هستند، عنوان کرد: برنامه هایی در راستای دیدار، تکریم و تجلیل از این عزیزان در سطح استان انجام می شود که نیاز است تداوم یابد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران یکی دیگر از اهداف تشکیل این شورا را تعیین رئیس، دبیر و جانشین برشمرد و از «احمد کوهستانی» به عنوان رئیس، امیر «گلمایی» جانشین و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران دبیر این شورا نام برد.

ملکی با عنوان اینکه جلسات این شورا به صورت فصلی در یگان های عضو برگزار می شود، گفت: همچنین از ظرفیت استانداری، نمایندگان مجلس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر دستگاهها بهره خواهیم برد.

سردار «علی شالیکار» فرمانده قرارگاه منطقه ای عملیاتی غدیر شمال نیز در این جلسه برگزاری مراسم بزرگداشت و تکریم پیشکسوتان را کار بسیار ارزشمندی عنوان کرد و ادامه داد: باید تدبیری بشود که این سرمایه های عظیم دفاع مقدسی به جامعه معرفی بشوند.

وی تهیه و تولید فیلم از زندگی روزمره پیشکسوتان را یکی از راههای معرفی اعلام کرد و افزود: در این راستا باید صدا و سیما و رسانه های گروهی پای کار بیایند تا بچه های جنگ شناخته شوند.

«احمد کوهستانی» رئیس شورای پیشکسوتان دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ همایش سالانه با موضوع پیشکسوتان برگزار می شود، به برگزاری همایش فاتحان فاو در سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فاو یک نمودی برای استان مازندران است، بر تداوم برگزاری این همایش در سه استان شمالی تأکید داریم.

وی از میزبانی استان گلستان جهت برگزاری این همایش در سال جاری خبر داد و افزود: در طول سال بیش از ۳۰ همایش به نام فاتحان فاو برگزار می شود.

سردار «حمیدرضا رستمیان» مسئول بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح و از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم نیز با تأکید بر همت جهادی مسئولین در برگزاری برنامه های پیشکسوتان دفاع مقدس، تصریح کرد: همه با هم یک لشکر الهی هستیم و با اتحاد و همدلی به اهداف جلسه دست پیدا خواهیم کرد.

امیر «کریم مصدری» فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با تأکید بر ضرورت تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس، گفت: در این راستا شیوه های دقیق و حساب شده مورد توجه قرار گیرد.

«محمدصادق باقرزاده» فرمانده جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بیمه جانبازان را بزرگترین معظل حال حاضر این قشر عنوان کرد و گفت: باید مسئولین تدابیری برای رفع این معظل و توجه بیشتر به مشکلات پیشکسوتان داشته باشند.

«رضا قاسمی» جانشین پدافند هوایی بابلسر از برگزاری مراسم «یکشنبه های شهدایی» خبر داد و گفت: تاکنون ۱۲ مراسم جهت تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم و پیشکسوتان برگزار کردیم.

«نیازی» جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران شمار بازنشستگان ناجای استان را ۹ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false