×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،قربانعلی شیرزاد مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت: سه هزار و ۶۸۰ کلاس درس مدارس دولتی در استان در شرایط تخریبی بوده و برای تحصیل دانش آموزان نامناسب است که ۲۰ درصد از کلاسهای درس استان را شامل می شود.

شیرزاد اظهار داشت : از مجموع ۱۸ هزار و ۶۵۵ کلاس درس فعال در استان ، ۱۳ هزار کلاس مستحکم و مقاوم بوده و از استاندارد برخوردار است .

وی افزود : همچنین از کلاس های فوق یکهزار و ۹۷۴ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است که در انتظار دریافت بودجه می باشند .

مدیر کل تجهیزات و نوسازی مازندران اظهار داشت : از ابتدای سال ۹۲ تا پایان سال ۹۵، در راستای طرح افزایش فضای آموزشی و پرورشی و با نشاط سازی مدارس ، ۱۹۰ طرح و بالغ بر یک هزار و ۱۶۲ کلاس استاندارد سازی شد .

وی گفت : تاکنون برای تکمیل این طرح ها یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران گفت : طرح تامین تجهیزات گرمایشی مدارس برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار مانند آتش سوزی و جایگزینی تمامی بخاری های مدارس با سامانه گرمایشی استاندارد ، از ابتدای دولت یازدهم آغاز شد و مهم ترین اقدام دولت در بخش استاندارد سازی مدارس است .

شیرزاد اظهار داشت که از سال تحصیلی ۹۲-۹۳ تا به امروز هشت هزار و ۶۵۰ کلاس درس در یکهزار و ۷۰۹ مدرسه به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شدند .

وی افزود : هزینه این طرح بیش از ۷۰ میلیارد تومان بود که حدود ۵۰ ملیارد تومان آن تخصیص داده شده است .

شیرزاد تکمیل طرح های نیمه کاره با اولویت طرح های با پیشرفت بالا ، تکمیل طرح استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس و تکمیل تعدادی از طرح های ورزشی نیمه کاره را از اولویت های سال ۹۶ در استان مازندران است .

مدیرکل تجهیز و نوسازی گفت که طرح های نیمه تمام استان از جمله ۹ استخر ، ۳۳ مجموعه ورزشی و ۱۲ مجموعه پرورشی است که بیش از ۵۲ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ها اعتبار نیاز است .

وی همچنین افزود : ۶۷۳ کلاس درس در ۹۳ مدرسه در دست مقاوم سازی و استاندارد سازی است که بیش از ۷۵ میلیارد ریال اعتبار برای اتمام این طرح ها نیاز است .

قربانعلی شیرزاد همچنین مشارکت خیرین در تجهیز و استانداردسازی مدارس در چند سال اخیر مثبت ارزیابی و بیان داشت: از سال ۹۲ تاکنون خیرین حدود ۱۳۵ میلیارد تومان در بخش مقاوم سازی و استاندارد سازی کمک کردند. مازندران حدود ۵۳۰ هزار دانش آموز دارد که از این تعداد ۴۳۰ هزار دانش آموز در مدارس دولتی در حال تحصیل هستند .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false