×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران بیان داشت : آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان همزمان در سراسر کشور رأس ساعت ۹ صبح امروز جمعه ۹ تیرماه و جهت ورود به ۲مقطع اول متوسطه و پایه نهم برای ورود به پایه دهم در مدارس نمونه دولتی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت : از مجموع شرکت کنندگان در آزمون امسال ، ۱۵ هزار و ۴۱۶ دانش آموز پایه ششم جهت ورود به مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه که از این تعداد برای سال تحصیلی ۹۷-۹۶ فقط ۲ هزار و ۱۶۰ نفر دانش آموز در ۳۰ مدرسه جذب و در پایه هفتم مشغول به تحصیل خواهند شد و آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در ۳۰ شهرستان و در ۹۰حوزه اجرایی استان برگزار شد .

قاسمی گفت : تعداد دانش آموزان شرکت کننده پایه نهم برای ورود به پایه دهم در این آزمون ۱۲هزار و ۱۸۴ نفر است که از این تعداد در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ تعداد سه هزار و ۳۵ نفر دانش آموز در ۳۸ مدرسه نمونه دولتی دوره متوسطه دوم استان جذب و در پایه دهم در رشته های ریاضی فیزیک علوم تجربی و علوم انسانی مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی زمان اعلام نتایج آزمون پذیرش مدارس نمونه دولتی را بر حسب گذشته حدود ۱۵ روز پس از برگزاری آزمون اعلام کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت : ۱۶ هزار و ۹۷۳ نفر برای برای ورود به پایه هفتم و دهم در سال تحصیلی جدید در آزمون استعداد درخشان (تیزهوشان) شرکت کردند .

قاسمی افزود : از کل آزمون دهندگان تعداد هشت هزار و ۳۷۵ نفر دانش آموز دختر و هشت هزار و ۵۹۸ نفر پسر بودند.

وی اظهار داشت : از میان تمامی شرکت کنندگان ۷۳۴ نفر برای پایه هفتم و ۳۹۸ نفر برای ورود به پایه دهم برای تحصیل در ۳۰ مدرسه استان مجاز خواهند شد .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین زمان اعلام نتایج آزمون استعداد درخشان را ۱۰تا ۱۵ تیرماه اعلام کرد و گفت : زمان دقیق در روزهای آینده مشخص و به مردم اعلام خواهد شد .

تعداد ۵۳۶ هزار و ۲۴۶ دانش آموز در سال تحصیلی جدید در بیش از ۴ هزار مدرسه دولتی و غیردولتی استان مازندران تحصیل خواهند کرد .

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false