×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، دکتر محمد خورشیدی مدیر درمان تامین اجتماعی استان مازندران در نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مازندران با استاندار مازندران اظهار داشت : ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان مربوط به سازمان تامین اجتماعی بوده که هزار و ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان‌ها بستری شدند و ۸۸۰ نفر بهبود یافته و مابقی در حال ارائه خدمت هستند. ۱۰۳ همکار درگیر بیماری کرونا شدندو یک شهید به نام عابدیان در راه سلامت به شهادت رسیده است.

وی افزود: ۱۴۰ هزار بیمار تحت پوشش از خدمات ۴۷ پزشک خانواده به صورت ارتباط تلفنی خدمات مشاوره ای مورد نظر را دریافت کردند که این امر مانع حضور بیماران در مراکز درمانی و بیمارستانی شد.

خورشیدی گفت: ۲۴ هزار بیمار مزمن در استان شناسایی که ۲۴ هزار بسته دارویی در منازل تحویل بیماران شد که چون این افراد مستعد بیماری بودند از حضورشان در مراکز درمانی پیشگیری شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی به بخش دولتی و خصوصی درمانی پرداخت شد و اکنون هیچ بدهی به دانشگاه علوم پزشکی نداریم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران نیز گفت: بسیاری از مشکلات تنها برای مازندران نیست و با بررسی ها خوشبخاته کمترین مشکل بیمه ای را در استان در حوزه کارگران داریم.

علی اصغر محمودی افزود: آموزش و پرورش بخش عمده نیروی کار که به کارگیری کرده به بحث حقوق و بیمه آنان نیز چندان توجه ای ندارد.

علی شیرافکن رئیس کانون شوراهای کارگری مازندران نیز در این نشست گفت: برای موفقیت در بحث تولید باید به نیروی انسانی به ویژه قشر کارگر توجه شود. افزایش نرخ بنزین، بحث شیوع ویروس کرونا موجب فشار برقشر کارگر شد که گذران زندگی را برای آنان سخت کرد .

وی گفت: شورای عالی کار طبق قانون موظف بود با توجه به نرخ تورم حداقل دستمزد را به طور مناسب افزایش دهد و متاسفانه امسال انجام نشده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران نیز گفت: ۷۰ هزار کارگر ساختمانی در استان شناسایی شده و در بانک اطلاعاتی ثبت شدند و گروهی جز کارگران فصلی هستند و وضعیت معیشت کارگران ساختمانی مورد توجه قرار گیرد.

سادانی افزود: بسته های معیشتی به ۱۹ هزار کارگر توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بسیج اختصاص یافت و امیدواریم که این میزان بیشتر شود تا سفره همه کارگران زحمتکش پربرکت شود.

در پایان از نخبگان جامعه کار و تولید با اهدای لوح تقدیری تجلیل شد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false