×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ مهندس رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه احیا و توسعه نوغانداری از اولویت‌های جهاد کشاورزی است، گفت: در حال حاضر چهار واحد تولیدی کرم ابریشم در شهرستان ساری در حال فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری خاطرنشان کرد: تولید نهال توت اصلاح‌شده، تولید تخم نوغان مرغوب ، آموزش و توانمندسازی نوغانداران و کارشناسان و احیای فرهنگ پرورش کرم ابریشم از جمله اولویت‌های توسعه نوغانداری است.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت نوغانداری بستگی زیادی به گسترش باغات توت دارد، افزود: برنامه‌هایی در زمینه افزایش وسعت توتستان‌ها، افزایش تعداد درختان با کاشت نهال در اراضی شیبدار کم بازده و حاشیه باغ‌ها، استخرهای پرورش ماهی، دامداری‌ها و محوطه خانه‌های روستایی در حال اجرا است و تاکنون پنج هکتار توتستان در این شهرستان وجود دارد.

پورفلاح با بیان اینکه پیله ابریشم تولیدشده می تواند به‌عنوان مواد اولیه صنایع ابریشم‌کشی و محصولات ابریشمی به‌ویژه در فرش ابریشم، تولید شال و روسری، لباس ابریشمی و صنایع‌دستی استفاده ‌شود و زمینه ای برای ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار و درآمد فراهم خواهد شد، اظهار کرد: پارسال ۲۴۰ کیلوگرم پیله در این شهرستان تولید شد.

وی اضافه کرد: برای احیا و رونق دوباره این صنعت و ترغیب کشاورزان به پرورش کرم ابریشم نیازمند اهتمام و همکاری همه مسئولان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری نجات صنعت نوغانداری و ابریشم را در گرو ایجاد مشوق‌های مؤثر برای جلب نظر کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: صنعت نوغانداری و ابریشم با توجه به ظرفیت و قابلیت بسیار بالا در زمینه ایجاد درآمد و اشتغال برای خانوارها به‌ویژه در روستاها باید مورد توجه قرار گیرد و برای حفظ نسل جوان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها و همچنین توسعه روستاها در راستای رونق دوباره این صنعت تلاش کرد.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false