×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: برای احداث باغ در اراضی شیبدار شهرستان ساری امسال چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تامین کود آلی و نهاده های کشاورزی تخصیص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه منبع تامین اعتبار این طرح از محل اعتبارات اسناد خزانه است، افزود: تسهیلات خوبی برای مکانیزاسیون، توسعه باغ و توسعه گلخانه وجود دارد که برای فعالیت‌ در شهرستان‌ها انجام می شود تا سطح درآمدی بهره ‎برداران افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعتبارات خوبی برای احداث باغ در اراضی شیبدار تخصیص داده شد که باید با برنامه‌های مدون از سوی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در اختیار کشاورزان قرار گیرد، افزود: احداث باغ در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

این مسوول اذعان کرد: توسعه باغات روی اراضی شیبدار از محورهای مهم دانش بنیان بخش کشاورزی است که نقش بسزایی در حفاظت آب و خاک خواهد داشت.

وی گفت: توسعه باغات روی سطوح شیبدار از برنامه هایی است که در اسناد و قوانین بدان تأکید شده است و طبق قانون برنامه ششم توسعه، باید باغات روی اراضی شیبدار احداث شود. اجرای این تکلیف قانونی که در واقع یکی از عرصه های مهم دانش بنیان بخش کشاورزی کشور محسوب می شود به لحاظ مختلف اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی حائز اهمیت فراوان بوده که مهمترین آثار اجرای این قانون، رفع بیکاری و محرومیت، افزایش تولید و حفاظت آب و خاک است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false