×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ مهندس سلیمان حاتم نژاد مدیر تعاون روستایی مازندران با بیان اینکه تعاون روستایی مازندران یکی از موسسات مهم کشور در تامین بذور اصلاح شده مورد نیاز کشاورزان و روستائیان است ، گفت: حدود ۵۰۰ تن بذور اصلاح شده برنج در بین کشاورزان توسط شبکه تعاون روستایی استان از ابتدای امسال تاکنون توزیع شد.

او افزود: تامین بذور اصلاح شده از جمله ، گندم ، جو ، سویا و انواع شالی با هدف تامین نهاده‌های مناسب برای کشاورزان استان جهت افزایش تولید در واحد سطح از اهداف شبکه تعاونی روستایی است.

حاتم نژاد گفت: شبکه تعاون روستایی مازندران به منظور انجام رسالت حمایت از تولیدات بخش کشاورزی استان در سال زراعی ۹۹-۹۸ مبادرت به تهیه و توزیع بذور اصلاح شده کشاورزی در حدود ۳ هزار تن شامل بذر سویا ، گندم ، جو و برنج کرد که تهیه و آماده سازی انواع بذر سویا شامل ارقام ساری و تپور؛ انواع بذر گندم شامل احسان ، معراج ، گنبد ، N ۲/۹۲ ، کلاته ؛ انواع بذر جو شامل صحرا و پروداتیو ؛ انواع بذر برنج شامل ارقام طارم محلی، طارم هاشمی ، ندا ، فجر ، کشوری و شیرودی از جمله این اقدامات می‌باشد.

او افزود: با توجه به اهمیت کیفیت و اصالت بذر در تعیین میزان تولید در واحد سطح ، شبکه تعاون روستایی مازندران به منظور رعایت هرچه بهتر و دقیق‌تر استاندارد‌های لازم از جدید‌ترین روش‌های استخراج و لیبل گذاری بذور استفاده کرده و بدین منظور در این مرکز از دستگاه گراویتی فوق العاده پیشرفته و به روز که بر اساس استاندارد‌های جهانی و اروپا است استفاده می‌شود.

حاتم نژاد گفت: دستگاه گراویتی یا بوجاری وزنی طوری طراحی شده که میتواند بذر‌های ناسالم ، ریز و چروکیده را که بدلیل هم اندازه بودن در سیتم غربالی جداسازی نشده اند با دقت بالا براساس چگالی آن‌ها تفکیک کند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false