×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، با حضور مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی مازندران سه پروژه افتتاح لاینینگ طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی روستای رکن‌کلا به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان و روستای جمال‌کلا به طول هفت کیلومتر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومآن‌همچنین افتتاح پروژه مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

فرزین فرهادی مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی مازندران در این مراسم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی بسیار وابسته بودیم و مملکت برای تهیه مایحتاج روزانه خود محتاج به‌صرف درآمد نفتی برای واردات محصولات غذایی بود.

وی افزود: کل تولید محصولات بخش کشاورزی در سال ۵۷ حدود ۲۰ میلیون تن بود اما در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۲۵ میلیون تن تولید بخش کشاورزی است که شعار ما می‌توانیم را باور کرده و به خودکفایی رسیدیم.

مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی مازندران بابیان اینکه استقلال سیاسی بدون استقلال غذایی میسر نیست، تصریح مرد: این سیاستی است که همه دولت‌ها پس از انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی در حوزه توسعه تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری است که باعث افزایش راندمان در این حوزه می‌شود همچنین در مسئله آب و روش‌های نوین آبیاری و انتقال آب اقدامات بسیار خوبی در افزایش بهره‌وری آب و کاهش مصرف آب انجام‌شده است.

فرهادی با تأکید بر اینکه قول می‌دهم عملیات لاینینگ کانال‌های انتقال آب در شهرستان و مناطقی که تجهیز و نوسازی انجام‌شده است به صد در صد برسد، اظهار کرد: دولت این آمادگی را دارد که عملیات تجهیز و نوسازی را در هر منطقه‌ای که آمادگی وجود داشته باشد انجام دهد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مسائل ما لایروبی و بهسازی آب‌بندان‌ها است که در سطح استان حدود ۱۷ هزار هکتار وجود دارد که در شرایط کنونی حدود ۳۴۰ میلیون مترمکعب آب را ذخیره می‌کند.

مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه قصد وزارت جهاد کشاورزی افزایش این ظرفیت ۳۴۰ میلیون به بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: این مقدار یعنی بیشتر از تمامی سدهای استان که پیش از انقلاب و بعد از انقلاب احداث شد.

وی ادامه داد: این موضوع همت شما کشاورزان، بهره‌برداران و بخشداران محترم را می‌خواهد که فرم‌های تحویل جهاد شده را تکمیل کنند.

فرهادی بابیان اینکه برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی این است که طی دو سال این ظرفیت‌سازی را برای آب بندان‌ها ایجاد کند، اظهار کرد: همه شما می‌دانید چاه‌هایی که کشاورزان به دلیل بحران آب حفر کردند به دلیل برداشت بی‌رویه رو به شوری است و با توجه به اینکه به دریا نزدیک هستیم حرکت آب دریا به سمت چاه‌ها باعث می‌شود خاک حاصلخیز در درازمدت از بین برود.

وی در پایان گفت: این اقدام جهاد کشاورزی در بخش شیلات، گردشگری و کشاورزی می‌تواند کمک کند که انشاالله بتوانیم این نوید را برای سال ۹۸ و ۹۹ برای کشاورزان داشته باشیم.

امام‌جمعه سیمرغ نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: این روستا آماده برای خدمات بیشتر است که امیدواریم پنج کیلومتر باقی‌مانده از ادامه پروژه اجرایی شود.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی با اشاره به اینکه کارهای خوبی طی سال‌های اخیر در این روستا و شهرستان انجام‌شده است، تصریح کرد: دشمن موفقیت خود را در تحریم اقتصادی می‌بیند که خودم و همه را دعوت به صبوری و استقامت می‌کنم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false