×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،محمد خورشیدی مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ویترین خدمات سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان می باشد ،گفت: استان مازندران با پنج بیمارستان ملکی ، ۱۴ مرکز درمانی و طرف قرار داد بودن با ۳۸ بیمارستان و مرکز درمانی دولتی و خصوصی به کارگران تحت پوشش این سازمان خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از تخت های بیمارستانی استان را مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی تشکیل می دهد ،گفت: در سال گذشته طبق آمار ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بار برای خدمات درمانی به مراکز درمانی تحت پوشش مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران مراجعه داشته اند.

مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به فرا منطقه ای بودن بیمارستان ولی عصر قائم شهر گفت: بیمارستان ولی عصر قائم شهر تاکنون پذیرای ۳۷۰ بیمار خارج از استان برای انجام عمل آنژیو پلاستی مغزی بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۸۰ نفر آماده اعزام به خارج از کشور بوده اند که با همت دوستان و پزشکان متخصص در درون کشور عمل شدند.

خورشیدی در خصوص طرح تحول سلامت و تحمیل هزینه های سنگینش گفت: با اجرای این طرح موجب افزایش حدود ۴۰ درصدی بودجه مدیریت درمان استان گردیده است.

وی اظهار کرد: طی ۲ هفته گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان از مطالبات ۸ ماهه به دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دانشگاه علوم پزشکی بابل پرداخت شده است.

این مقام مسئول گفت: ۴۵ میلیارد تومان به بیمارستان های خصوصی بدهکار هستیم که قرار است طی یک پروسه پرداخت گردد.

وی با اشاره به هشت بیمارستان خصوصی طرف قرارداد گفت: برای عقد قرارداد با بیمارستان‌های خصوصی آمادگی داریم و در حال حاضر یک بیمارستان قرارداد با این مدیریت درمان ندارد.

خورشیدی با اظهار اینکه بدهی ما به هفت بیمارستان طرف قرارداد بیش از یک بیمارستانی است که قرارداد ندارند گفت: سعی کردیم مردم در این بیمارستان فاقد قرارداد پشت خط انتظار نباشند.

وی افزود: در بخش درمان تاکنون دو هزار نسخه الکترونیک صادر شده و این طرح ظرف ماه‌های آینده فراگیر می‌شود و سیستم دفترچه حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۹ هزار بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش داشتیم گفت: بیشتر این بستری‌ها منجر به انجام عمل جراحی شده است.

خورشیدی با اظهار اینکه مجوز سی تی آنژیو برای بیمارستان ولیعصر گرفته شد گفت: به دلیل تحریم‌ها و نوسانات ارزی نتوانستیم این دستگاه را وارد کنیم و تنها نقیصه درمانی به شمار می‌رود.

وی افزود: مطالبات پزشکان و مطب داران تا تیرماه، داروخانه‌ها تا بهمن سال قبل، آزمایشگاه‌ها تا شهریور سال قبل پرداخت شده و مابقی را بدهکار هستیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false