×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را ۷۷ نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در ۹ ماهه سالجاری تعداد ۴۴۵ نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد ۷۷ نفر موتور سوار هستند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳درصد کاهش داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان های ساری با ۱۸ ، بهشهر ،بابل و جویبار هر کدام با هشت نفر بیشترین و شهرستان های نور ، تنکابن ، نوشهر و بابلسر هر کدام با دو نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید و بیشترین فوتی در ماه های خرداد و مرداد با  ۱۳نفر ، تیرماه با ۱۲ نفر  بیشترین و کمترین آن با ۴ نفر در آذر ماه ثبت شده‌ است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده ، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار۲۲ (۲۹درصد) فوتی است و کمترین گروه سنی ۵۰ تا ۴۱سال با ۶ (۸ درصد) فوتی قرار دارد.

وی با اشاره به فوت ۵۰ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ما بقی محور درون شهری افزود : از ۷۷ نفر فوتی های موتور سوار در ۹ ماه ۷۶نفر مرد و  یک نفر زن هستند.

عباسی در ادامه افزود: شایع ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات ، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع ، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در نه ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false