×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۶ درصدی مصدومیت حادثه کار در استان مازندران خبرداد و گفت: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۹۹۸ نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۹۴۶ نفر مرد و مابقی زن هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشت.

عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهم‌ترین راهکارها در زمینه کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، اظهار کرد: سال گذشته ۸۱ شامل ۸۰ مرد و یک زن بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: براساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به‌ترتیب شهرستان بابل با ۱۶ ، ساری و قائم‌شهر هر کدام با هشت فوتی بیشترین و شهرهای نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

علی عباسی افزود: براساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به‌طوری‌که در سال گذشته ۳۷ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به‌دلیل سقوط از بلندی و ۲۱ مورد نیز برق گرفتگی ، ۱۸ مورد اصابت جسم سخت و هشت مورد هم مربوط به سایر است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false