×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از فوت ۵۴۷ نفر براثر تصادفات رانندگی طی سال جاری و افزایش سه درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت : در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۵۴۷ نفر شامل ۴۰۹ مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

عباسی با بیان اینکه ۸۳ درصد از فوت شدگان بومی هستند، تصریح کرد: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با ۳۷۸ مورد و محور درون شهری با ۱۴۷ نفر و راه روستایی با ۲۲ فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید و بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۹۱، بابل با ۷۷ و آمل با ۶۸ فوتی و کمترین مورد مربوط به گلوگاه با ۶ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در ۱۰ ماه امسال، ۱۴ هزار و ۲۴ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش داشت.

علی عباسی در خصوص بیشترین و کمترین مصدومان شهرهای استان گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، ساری و میاندرود با ۲ هزار ۵۱۵ نفر، بابل با هزار ۸۳۹ نفر و آمل با هزار ۳۸۷ نفر بیشترین و شهرستان فریدونکنار با ۲۳۲ نفر کمترین آمار مصدومان تصادفات رانندگی در آن به ثبت رسید.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false