×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال؛ مهندس شیرزاد مدیرکل نوسازی مدارس استان مازندران امروز یکشنبه همزمان با به صدا در آمدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان بابلسر در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب که  ۲۸ مدرسه جدید در استان مازندران با ظرفیت ۱۴۴ کلاس درس احداثی و نوسازی شده و از امروز به فضای آموزشی استان اضافه و پذیرای دانش آموزان می باشد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان مازندران عنوان کرد ؛ برای احداث و نوسازی و تجهیز این مدارس که بیش از ۲۵ هزار متر مربع زیربنا دارند، بیش از ۳۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی، بنیاد برکت و افراد نیکوکار هزینه شد.

شیرزاد یادآور شد ؛ دبیرستان بنیاد برکت امام خمینی در تیرتاش گلوگاه، مدرسه شهید رزاقی تنکابن، سالن ورزشی شهدای دزدک نوشهر و مدرسه شهید سلیمی چالوس از واحدهای آموزشی جدیدی هستند که طی ۶ ماه نخست امسال تکمیل و نوسازی شدند.

لازم به ذکر است که نوسازی مدارس مازندران یکی از دغدغه های جدی محسوب می شود و بر اساس اعلام آموزش و پرورش ۳۲ درصد از بیش از ۲۱ هزار کلاس درس مدارس استان تخریبی یا فرسوده است که نیاز به بازسازی دارد و ۷ درصد از کلاس ها درس موجود هم نیازمند مقاوم سازی است.

آموزش و پرورش مازندران اوایل سال جاری اعلام کرده بود از مجموع ۶ هزار و ۸۲۶ کلاس درس تخریبی مدارس استان ۲هزار و ۸۰۰ کلاس مقاوم سازی شده و حدود چهار هزار کلاس همچنان تخریبی است.

استان مازندران در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه با بیش از ۲۳ هزار کلاس درس دارد که از این تعداد حدود ۲ هزار کلاس درس مربوط به مقطع پیش دبستانی است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false