×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ احد جاودانی شامگاه یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان کانون مساجد غرب مازندران که به میزبانی تنکابن و در مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سرانه مطالعه در ایران بین ۱۴ تا ۱۸ دقیقه بیان داشت : این در حالیست که سرانه استفاده از اینترنت در کشور به سه تا هشت ساعت رسیده و این امر نیازمند آسیب شناسی است.

وی ادامه داد: ما از برگزاری کنسرت ها جلوگیری  کرده و از این کار ابراز خرسندی می کنیم در حالیکه سرانه گوش کردن به موسیقی در کشور دو ساعت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه دو هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعال است گفت: در استان مازندران هزار و ۷۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال است.

جاودانی افزود: خوشبختانه علیرغم تنگنای شدید مالی دولت ، در سال جاری در بخش دینی و مذهبی افزایش اعتبار داشته و تلاش کردیم تا این اعتبارات بشکل برابر در سطح استان توزیع شود.

وی با  اشاره به فعالیت مطلوب کانون های مساجد در مازندران اضافه کرد: فعالیت در این کانون ها در مساجد بنا بر نیاز روز و اقتضای جامعه است.

جاودانی ادامه داد: مسجد همواره در تاریخ انقلاب اسلامی پایگاهی برای فعالیت های ضروری در جامعه بوده و از جایگاه این مکان عبادی سیاسی به شیوه های گوناگون و برای انتقال آموزه های دینی به نسل جوان و نوجوان، برآورده کردن نیازهای معنوی، انتقال ارزشهای انقلاب اسلامی و … بهره گرفته شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حفاظت و صیانت از ارزشهای اخلاقی و ترویج و توسعه آن را از اهداف کانون مساجد دانست و تصریح کرد : ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی موضوع مهمی است که بایستی به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره فعالیت شبکه های گوناگون فارسی زبان ماهواره ای و تاثیر مخرب آنها بر جامعه کنونی افزود : برای داشتن امنیت روحی و روانی نیاز به تغییر سبک زندگی مان به ایرانی – اسلامی هستیم.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خویش با اشاره به سبک زندگی در دوران دفاع مقدس و ارزشهای اخلاقی آن دوران ، خاطر نشان کرد : آن دوران تکرار ناشدنی بوده اما  چقدر توانستیم جامعه امروز را به آن فضایل اخلاقی  نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه ما آسایش را می خریم اما آرامش را می فروشیم و مدام دغدغه داریم ، افزود :  معرفی سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نوجوانان و جوانان از جمله ماموریت های کانون فرهنگی و هنری مساجد است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false