×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران با اشاره به نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد گفت: مازندران درحماسه شکرت حصر سوسنگرد ۴۳ شهید تقدیم کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران با اشاره به نقش مردم استان در بازسازی سوسنگرد ۲۶ آبان ۱۳۵۹ یادآور حماسه بزرگ آزادسازی سوسنگرد را از چنگال دشمن بعثی عراق گرامی و آن را برگ زرینی از افتخارات رزمندگان اسلام در مقابل جبهه کفر دانست.

سردار ملکی با بیان اینکه عملیات آزادسازی سوسنگرد پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که «سوسنگرد تا فردا بایستی آزاد شود» و تدبیر و مدیریت بی‌بدیل مقام معظم رهبری که آن زمان عضو شورای عالی دفاع بودند ، انجام شد و با رشادت‌های شهید چمران و پایمردی رزمندگان سپاه ، ارتش و نیروهای مردمی به پیروزی رسید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران ادامه داد: استان مازندران که همزمان با اعزام نیرو به شهرهای غرب و جنوب کشور در جبهه جنگ جنگل نیز حضور فعالانه داشت ، در آزادسازی شهر سوسنگرد نقش بی‌بدیلی ایفا کرد.

سردار ملکی گفت: این استان که قبل از عملیات و در حین و بعد از عملیات با اعزام نیروهای جان‌برکف و آماده خدمت به نظام و انقلاب حضوری مؤثر داشت ۴۳ شهید تقدیم کرد که رشادت‌های سردار شهید «حسین بهرانی ولشکلایی» زبانزد است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران یادآور شد: همچنین استان مازندران با محوریت آیت الله روحانی نماینده فقید حضرت امام خمینی (ره) در استان ، آیت الله طبرسی، آیت الله جباری و مهندس مجدآرا استاندار وقت ، بازسازی این شهر جنگ‌زده را طی سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ به عهده گرفت و با اعزام ۱۳ هزار نیروی کار جهادی و کمک ۳۰۰ میلیون تومانی مردم این استان در ساخت و بازسازی حدود هزار و ۷۰۰ ساختمان ، نقش بی‌بدیل ارزشمندی در تاریخ از خود به یادگار گذاشت.

وی یاد و خاطره شهدای این حماسه، یاد و خاطره ۴۳ شهید استان و سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» را گرامی داشت.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false