×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری بعد از ظهر امروز در جلسه مجمع عمومی خیران قرآنی استان، اظهار کرد: قرآن باید محور همه فعالیت‌های فرهنگی در کشور قرار گیرد زیرا در سایه سار قرآن، نظام اسلامی و امت اسلامی بیمه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: با توجه به ضرورت ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان نخستین جلسه مجمع عمومی هیأت امنای خیران قرآنی در مازندران شروع به‌کار کرد.

وی افزود: استان مازندران با بیش از یک‌هزار مرکز، مؤسسه و خانه‌های قرآن مردمی در کشور مشغول به فعالیت‌های قرآنی است که با وجود این ظرفیت عظیم قرآنی در استان توسعه و حمایت از فعالیت‌های قرانی امروز امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دشمن در فضای مجازی و تهاجمات فرهنگی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی و رشد و گسترش این مقوله در جامعه اسلامی امروز به‌عنوان یک چالش جدی مطرح می‌شود و باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

این مسؤول تصریح کرد: وجود این مراکز و مؤسسات قرآنی در کشور نمونه بارز توجه به اتکای درون و توانمندی داخلی در حوزه اقتصاد است و خود مهم‌ترین نوع تولید اشتغال و رفع معضل بیکاری است که با برنامه‌ریزی دقیق و جدی می‌توان در جهت توسعه و حمایت‌های این مؤسسات و مراکز گام‌های جدی‌تری برداشت.

شکریان وجود مجمع‌های خیران مدرسه‌ساز، مسکن و… را در استان و کشور بسیار ارزشمند و خداپسندانه دانست و تأکید کرد: در امور فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی شاهد این اتفاقات خوب نبودیم ولی با تصویب اساسنامه مجمع خیران قرآنی و انتخاب اعضای این هیأت امنا در آینده شاهد اتفاقات بسیار خوب در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و قرانی خواهیم بود.

وی با اشاره به مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی بیان کرد: حوزه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی در گرو مشارکت‌های عمومی و مردمی است و مهجوریت قرآن در نظام اسلامی اصلا زیبنده یک کشور اسلامی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان به فعالیت‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: نیاز امروز جوامع اسلامی و رفع همه مشکلات امت اسلام در تمسک و توسل به آیات نورانی قرآن کریم است و امت اسلام باید از ظرفیت عظیم قرآن کریم در رفع همه مشکلات خود بهره کافی را ببرند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false