×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛دکتر رسول ظفرمند در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت ( بیست و هفتم مهر تا سوم آبان ) افزود: سال گذشته ۲میلیون و ۵۰۰هزار نسخه دارویی در سطح ۲ و سه توسط پزشکان استان فقط برای بیماران تحت پوشش این بیمه صادر شد که این تعداد نسخه رقم بالایی است.

وی تصریح کرد: اگر تعداد نسخه های دارویی تامین اجتماعی ، روستایی و نیروهای مسلح را در مازندران محاسبه کنیم ، به طور یقین با رقم بالایی از نسخه ها مواجه می شویم که نشان دهنده مصرف بی حساب و کتاب دارو است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران تعداد داروخانه طرف قرارداد با بیمه را در استان ۴۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد علاوه بر بالا بودن صدور تعداد نسخه‌ها، فروش اقلام دارویی بدون نسخه نیز بسیار بالا است.

وی بیان داشت: با اینکه وضعیت بهداشت و درمان در مازندران بسیار خوب است، چرا باید مصرف دارو و صدور نسخه در استان بالا باشد؟

مدیرکل بیمه سلامت مازندران توضیح داد: از آن جایی که انواع خدمات بهداشتی و درمانی در قالب پزشک خانواده، طرح تحول سلامت و صندوق بیمه همگانی طی چند سال اخیر به درستی در مازندران ارائه می شود، به نظر می رسد وجود بی شمار داروخانه ها و فروش اقلام دارویی با نسخه یا بدون نسخه ناشی از دلایل دیگر از جمله منفعت طلبی باشد.

ظفرمند گفت: مردم بی پروا دارو مصرف می‌کنند در حالی که باید به آنها آگاهی دهیم هر دارویی فقط باید زیرنظر داروساز یا پزشک تأیید و مصرف شود.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران هزینه درمان در استان را بالا دانست و گفت: به رغم اینکه دولت تدبیر و امید برای کاهش دغدغه بیماران، اجرای طرح تحول نظام سلامت را از سال ۹۳ آغاز کرد و ماحصل اجرای این طرح کاهش هزینه های درمان مردم و رضایتمندی آنها است، اما باید قبول کنیم هزینه درمان در مازندران بالاست.
وی به اهمیت ترویج پیشگیری با توسعه مقوله سلامت و بهداشت اشاره و تصریح کرد: پیشگیری، هزینه های درمان را تا ۸۰ درصد کاهش می دهد از این رو جامعه ما ناگزیر باید به سمت پیشگیری از بیماری ها که با روش های ساده امکان پذیر است ،حرکت کند.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: برای پیشگیری درحوزه سلامت نیازمند همکاری رسانه ها و فرهنگ سازی هستیم تا بتوان هزینه های سرسام آور درمانی را که بر دوش دولت و مردم سنگینی می کند کاهش داد.

ظفرمند، بیمه شده ،سازمان های بیمه گر و مراکز پزشکی ارائه کننده خدمات سلامت را سه راس مثلث سلامت معرفی کرد و گفت: همه باید نسبت به پیشگیری اهتمام ویژه داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان این نکته که طرح های الکترونیکی شامل نسخه نویسی الکترونیکی، ارجاع الکترونیکی، استحقاق سنجی و انتقال الکترونیکی اسناد بیمارستانی بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی از جمله مصرف دارو را ساماندهی می کند، گفت: مراجعه به پزشکان، تشخیص ،تجویز دارو و نسخه پیچی داروخانه ها در قالب پرونده الکترونیک سلامت مورد رصد و پایش قرار می گیرد.

ظفرمند در بخش دیگری یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگار سازمان بیمه سلامت را تحت پوشش قرار دادن تمامی افراد فاقد بیمه عنوان کرد و گفت: از سال ۹۳ پوشش همگانی افراد فاقد دفترچه‌ بیمه در دستور کار این سازمان قرار گرفت و سازمان بیمه سلامت توانست ۱۰ میلیون بیمه‌شده جدید را به‌صورت رایگان زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مازندران ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه‌ همگانی قرار دارند و بدون پرداخت حق بیمه به‌صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false