×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ،به منظور افزایش سطح بهره برداری خانواده بهزیستی از کتابخانه های عمومی، استفاده از فضای کتابخانه ای برای معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی و همکاری طرفین در پژوهش ها و مطالعات علمی برای کاهش آسیب های اجتماعی کتابخانه های مازندران در قالب تفاهم نامه اداره کل بهزیستی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان برای تسهیل هر چه بیشتر بهره برداری معلولان از منابع کتابخانه ای بهسازی می شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران در این باره گفت: هدف از این تفاهم نامه ارتقای سطح کتابخوانی و کاهش آسیب های اجتماعی جامعه هدف بهزیستی استان مازندران است.

سعید آرام با تاکید بر این که این خدمات صرفا محدود به نابینایان و دیگر معلولان جسمی نمی شود، افزود: هدف ما بهره مندی تمامی جامعه هدف بهزیستی از کودکان تا بزرگ سالان و سالمندان از اطلاعات و منابع کتابخوانی است.

وی گفت: کتابخانه های عمومی از منابع مناسب برخوردار هستند که متاسفانه معلولان به دلیل محدودیت های جسمی و حرکتی خود نمی توانند به صورت عادی از آنها بهره مند شوند و هدف ما نیز ایجاد فضایی است که عادی بودن زندگی برای معلولان نیز اتفاق بیافتد.

آرام همچنین افزود: بر اساس تفاهم نامه جدید با کتابخانه های عمومی استان مقرر شد که تمامی کتابخانه های قبلی و جدید ساخت با همکاری مشترک برای استفاده معلولان تجهیز و استاندارد سازی شود.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت : بیش از ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان مازندران تحت پوشش مستقیم بهزیستی هستند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر معلول جسمی و حرکتی می باشند.

این تفاهم نامه شامل تعهدات طرفین برای ترویج کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی افراد و خانواده های تحت پوشش بهزیستی مازندران است.
مدت این تفاهم نامه سه ساله بوده که در صورت موفقیت آمیز بودن آن با رضایت طرفین تمدید می شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false