×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ، سعید آرام مدیرکل بهزیستی استان مازندران در نشست با خبرنگاران با مناسبت دهه فجر با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، حمایت از اقشار آسیب پذیر را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سازمان بهزیستی برای حمایت از اقشار آسیب پذیر شکل گرفت و حمایت زیادی از گروههای هدف انجام داده است.

وی عنوان کرد: علیرغم محدودیت ها و مشکلات، بهزیستی توانسته خدمات مناسبی به جامعه هدف ارائه دهد.

وی به تاثیرگذاری رسانه های در انعکاس خدمات بهزیستی اظهار داشت: رسانه ها می توانند با آگاهی بخشی و امیدبخشی و تعامل بین مردم و مسئولان ، بهزیستی و دولت را در ارائه خدمات مطلوبتر کمک کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران ، نقد را یکی از اصلی رسالت رسانه ها و مطبوعات بیان کرد و گفت: بالندگی و توسعه جامعه هدف اصلی ترین ماموریت بهزیستی است.

آرام یادآور شد: تمرکز عمده مشکلات اقتصادی به سمت افراد درمعرض آسیب و جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد است و باید بتوانیم خدمات دولت و نظام اسلامی را برای جامعه آسیب پذیر منعکس کنیم.

مدیرکل بهزیستی مازندران، فقرزدایی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر را یکی از اهداف بهزیستی برشمرد و گفت: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی جامعه است و باید کمک کنیم تا حس نیازمندی به حس توانمندسازی تبدیل شود.

وی با اشاره به پروژه های دهه فجر گفت: دو مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و یک مرکز خانه کوچک معلولان ذهنی در استان افتتاح می شود و راه اندازی مرکز ماده ۱۶ و نگهداری معتادان متجاحر از دیگر برنامه ها است و ۱۵۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف بهزیستی افتتاح می شود.

وی اجرای ۶۰ طرح اشتغال مددجویی را از دیگر برنامه های دهه فجر بهزیستی برشمرد و گفت: سال ۹۲ حدود ۲۶۰ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی در استان بودند و این میزان اکنون به ۵۱۲ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران افزایش ضریب نفوذ خدمات سازمان بهزیستی را از جمله دلیل رشد شمار افراد تحت پوشش بیان کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب بهزیستی ، تغییر در هزینه نگهداری و مستمری جامعه هدف است.

آرام یادآور شد: از ابتدای سال ۹۶ میزان مستمری جامه هدف ۳.۵ برابر شد و تمام افراد تحت پوشش از این طرح بهره مند شدند و از ابتدای سال جاری برای افزایش گستره خدمات حمایتی ، گروه جدیدی از افراد تحت پوشش تحت پوشش مستمری قرار گرفتند.

وی گفت: شمار مستمری بگیران جامعه هدف بهزیستی از ۱۸ هزار نفر در سال قبل به بیش از ۴۹ هزار نفر رسیده است و بیش از شش میلیارد تومان مستمری به جامعه هدف پرداخت شده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false