×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخدادشمال؛ دکتر ذوالفقار تقوی مدیرکل انتقال خون استان مازندران در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع سویه امیکرون و وارد شدن به پیک ششم کرونا اعلام کرد: مراکز اهدای خون مازندران در چند روز اخیر با کاهش مراجعه مردم روبرو شده است.

وی ادامه داد: با شروع فصل سرما نیز حضور مردم در مراکز اهدای خون کم رنگ تر می‌شود و میزان اهدای خون کاهش می‌یابد؛ این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز مستمر و همیشگی است و مدت زمان نگهداری آن محدود است.

مدیرکل انتقال خون استان همه افراد واجدالشرایط اهدای خون را به شرکت در این عمل نوع دوستانه دعوت کرد و خاطر نشان ساخت: کلیه تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدای خون در مراکز اهدای خون استان یکبار مصرف و استریل است و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت صد در صدی رعایت می‌شود.

ذوالفقار تقوی همچنین به میزان مراجعه و اهدای خون مردم نوعدوست مازندران در ۱۰ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: در طی این مدت ۱۲۹ هزارو ۱۰۲ نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه داشتند که از این تعداد ۱۰۶ هزارو ۴۹۰ نفر موفق به اهدای خون شدند و از این میزان اهدای خون، تعداد ۱۱ هزار و۲۴۷ نفر اهداکنندگان بار اولی، ۶۴ هزارو ۱۳۷ نفر اهداکنندگان مستمر خون و مابقی را نیز اهدا کنندگان با سابقه تشکیل دادند.

مدیرکل انتقال خون استان از همراهی و همدلی تمام اهداکنندگان خون در تأمین خون مورد نیاز بیماران تشکر کرد و با توجه به قرار داشتن در ماههای پایانی سال و شروع پیک ششم کرونا از هم استانی‌های ایثار گر خواست تا با اهدای خون یاریگر انتقال خون باشند.

اداره کل انتقال خون استان تنها متولی تأمین خون و فرآورده‌های خون سالم در استان است و موظف است نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی را در مازندران تأمین کند

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false