×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال ؛ جان الله عبدی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در حاشیه بازدید از یک واحد بومگردی در آمل افزود : تعداد اقامتگاههای بومگردی مازندران در تعطیلات نوروزی سال پیش ۲۹ واحد بود که در تعطیلات نوروزی جاری ۲۵ اقامتگاه جدید بومگردی در روستاهای این استان فعال شد.

وی گفت که اقامتگاههای جدید با همکاری ستاد تسهیلات سفر مازندران برای ارائه خدمات مناسب تر به مسافران نوروزی فعال شده است .

عبدی گفت : همزمان با فعالیت اقامتگاههای بوم گردی در روستاهای استان ، بازارچه های صنایع دستی و محصولات و تولیدات روستائیان نیز در مراکز دهستانها در تعطیلات نوروز امسال راه اندازی شده تا گردشگران در حوزه روستاها نیز ازاین نوع خدمات نیز بهره ببرند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه پارسال بیش از ۲ میلیون نفر اقامت شب در روستاهای هدف گردشگری و اقامتگاههای بوم گردی استان ثبت شد ، ادامه داد: بیش از ۲ میلیون گردشگر در تعطیلات نوروزی سال پیش از جاذبه های گردشگری روستاها و اقامتگاههای بوم گردی استان بازدید کردند.

وی گفت : با توجه به افزایش اقامتگاههای بوم گردی و جاذبه های متنوع مختلف فرهنگی پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد حضور گردشگران در این مراکز افزایش یابد.

عبدی یکی از هدف های عمده در افزایش تعداد اقامتگاههای بوم گردی در مازندران را حفظ بافت قدیمی و سنتی روستاها و حفاظت از خانه های تاریخی و معرفی آئین های بومی و محلی در این اقامتگاهها بیان کرد و افزود : در این راستا از محل تسهیلات صندوق امید به متقاضیان ، تسهیلات با کارمزد چهاردرصدی پرداخت می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران یادآورشد : خوشبختانه با خواست عمومی که از سوی بخشداری ها، دهیاران ونیز همکاری نزدیک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران وجود داشت، استقبال گردشگران وحتی مردم استان نیز از این اقامتگاه دلگرم کننده بوده است.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false