×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، جان‌اله عبدی مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران در ستاد اجرایی خدمات سفر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد:از ۲۶ اسفند تا ۷ فروردین‌ماه یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۰۰ مسافر شب در روستاهای مازندران اقامت داشتند.

وی با اشاره به فعالیت ۲ هزار ۲۱۷ دهیاری در ارائه خدمات به گردشگران روستایی گفت: با ارتقای گردشگری روستایی هم انگیزه روستاییان را برای ارائه خدمات به گردشکران بالا خواهیم برد و هم شوق گردشگران  برای حضور در روستاهای هدف گردشگری افزایش می یابد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به فعالیت بازارچه های محلی گفت: با ایجاد این بازارچه‌ها گام‌موثری در حوزه تولید و اشتغال برداشته می‌شود و صنایع مختلف روستایی و محصولات کشاورزان به گردشگران ارائه می‌گردد.

عبدی افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری در مازندران را از برنامه‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: در سال گذشته  کمیته امور دهیاری ها افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری به ۳۰۰ روستا را پیشنهاد داد و امسال پیشنهاد ما افزایش آن به ۶۰۰ روستا است.

وی افزود: به طور متوسط برای هر شهرستان ۳۰ روستا پیشنهاد کرده‌ایم تا امکانات اولیه در این روستاها برای حضور گردشگران آماده شود و از سویی با ثبت میراث های باستانی این روستاها از تخریب آنها جلوگیری شود.

عبدی گفت: در این راستا ۷۵ میلیون تومان برای ۵ روستا، هر روستا ۷۵ میلیون تومان، پرداخت کرده‌ایم تا خدمات اولیه برای گردشگران در آنها ایجاد شود.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت: پیشنهاد ما این است که در کنار این کمیته، کمیته انتخاب روستاهای هدف گردشگری در شهرستان‌ها هم تشکیل شود تا با همکاری بخشداری‌ها و سازمان گردشگری و بنیاد مسکن و سایر ارگان‌های مربوطه روستاهای دارای ظرفیت هدف گردشگری بررسی شود.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false