×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
false

به گزارش رخداد شمال، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران از عملکرد کمیته فرهنگی و هنری گزارشی را ارائه کرد.

وی اظهار کرد: برنامه ویژه نوروزخوانی از روزهای پایانی سال ۹۵ شروع و تا لحظات تحویل سال در سطح استان ادامه داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه نوروزخوانی یکی از برنامه ویژه هنری است که ریشه در سنت و باورهای مردم مازندران دارد، افزود: امسال هنرمندان عرصه موسیقی و مردم استقبال خوبی از برنامه نوروزخوانی داشتند.

این مسؤول از توزیع بسته‌های فرهنگی به منظور معرفی مازندران در مبادی ورودی استان اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و اختصاص غرفه‌هایی که ویژه کتاب و محصولات فرهنگی بوده از استقبال خوبی برخوردار شد.

جاودانی سینماهای استان را در ایام نوروز فعال دانست و تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۲۶۵ نفر از فیلم سینماهای مازندران بازدید داشتند که تاکنون ۹۶۰ میلیون ریال بلیت به فروش رسید.

این مسؤول یکی از برنامه‌ ویژه فرهنگی مازندران در سال‌جاری را برگزاری جشنواره‌های موسیقی دانست و افزود: برای نخستین‌بار در شهرهای رامسر، سلمان‌شهر، نور و کلاردشت این جشنواره با حضور هنرمندان و فعالان موسیقی اجرا شد.

جاودانی از استقبال مردم از اجرای زنده موسیقی در استان خبر داد و گفت: در حوزه گردشگری فرهنگی اجرای موسیقی توانست فضای ذهنی گردشگران را نسبت به مازندران را زیباتر جلوه دهد و وقت مسافران را در استان پُر کرده است.

وی با بیان اینکه ۳۸ هزار نفر گردشگر و مسافر از اجرای زنده موسیقی بازدید داشتند، اظهار کرد: ۲۶ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال بابت موسیقی زنده بلیت‌فروشی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مازندران را بدون حاشیه دانست و ادامه داد: تعامل بین دستگاهی سبب شد در برنامه فرهنگی و هنری آرامش برقرار شود.

این مسؤول اجرای موسیقی در مازندران را با رویکرد موسیقی محلی مورد تأکید قرار داد و افزود: هدف ما غلبه بر موسیقی پاپ است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در برخی از برنامه‌ها بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از برنامه‌های اجرای موسیقی زنده بازدید داشتند حقوق شهروندی رعایت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: گروه موسیقی بومی مازندران به کشور بوسنی اعزام شد و اجرای خوبی هم داشتند.

false
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false